יום רביעי, 14 בדצמבר 2022

הצגות פעילויות אטרקציות חינם חנוכה תשפ"ג 2022 ברחבי הארץ hanuka

ליקטנו עבורכן כבכל שנה מגוון פעילויות יחודיות בחינם או בתשלום ברחבי הארץ בחנוכה תשפ"ג 2022 .כל האירועים והפעילויות בחסות המפיקים , יש לוודא קיומם בהתאם למזג האוויר והתאמתם הרוחנית


WINTER LIGHTS הגן הבוטני האוניברסיטאי גבעת רם ירושלים

במהלך חנוכה הופך הגן הבוטני בירושלים למיצג אורות מנצנצים ממש כמו בחו"ל: על שטח של כ14 דונם נהנים מבקרי הגן מחוויה מוארת וקסומה במיוחד ממש כמו בארצות הקור בחודש דצמבר. התאורה על שלל מרכיביה עוצרת נשימה ומוצגת על העצים, השיחים והאגם, בסגנונות ובגוונים שונים. בין הצמחים נתלו שרשראות של אורות קטנים, דמויות של איילים, פרחים, פרפרים ואלמנטים מוארים, חלקם מנצנצים וחלקם עומדים, מעוצבים ברוח החג. להבות מוארות מרצדות ליד האגם וסככה שכולה מוארת בנוריות צהובות משמשת כבית קפה קטן. ברחבי המסלול יוצבו עמדות צילום מוארות שישמשו את הקהל.

להשלמת האווירה יוצבו בגן דוכני אוכל למכירה עם מנות ברוח התקופה ביניהם ערמונים קלויים, תפוחי אדמה ברטבים, קרפ צרפתי, ופל בלגי וכן נקניקיות, המבורגר, שניצלונים, מרקים, שתיה חמה, סנגרייה, שוקו ועוד.
לפרטים והזמנת כרטיסים מראש בלבד: בימות 6226* ובאתרמספר המקומות מוגבל

לפרטים נוספיםהגן הבוטני 02-6794012 באתרובעמודהפייסבוקשלהגן

לרגל חנוכה, חג האור, תתקיים בגן הבוטני פעילות ייחודית וססגונית במהלכה ינסו המשתתפים לראות וליצור כמו הדבורים, לצבוע פרחים בצבעים מיוחדים המגיבים וזוהרים בתאורת UV, תוך שימוש בצורות גיאומטריות שונות שעיני הדבורים קולטות, ויחד ליצור עולם ססגוני, ייחודי ומפליא הזוהר בחשכה. את הפרחים יוכלו הילדים לקחת הביתה או לתלות בקיר תליה ליצירת שדה פרחים קולקטיבי.

מעלית הזמן בירושלים, מסע בגוף האדם
                 
מסע במעלית הזמן אל סודות ירושלים מיצג חוויתי דו-מימדי לוקח את המבקרים למסע מרתק בזמן אל מעמקי האדמה של העיר ירושלים, החל מימי בית ראשון דרך בית שני, כובשי העיר, שחרור הכותל במלחמת ששת הימים ועד לימים אלו. כ- 30 דקות. מוקרן ב-8 שפות.

מסע בקפסולה זעירה אל תוך גוף האדם בתלת מימדהחושף את סודותיה של המכונה המשוכללת ביותר ביקום, גוף האדם. כיצד אנו נושמים? איך אנו מעכלים? איך אנו נראים מבפנים? את התשובות תוכלו למצוא במיצג הדמיות תלת מימדיות מרהיבות ומדויקות בעזרת 'אינפו' קפסולה – רובוטית עתידנית המנחה את המסע ומספקת נקודת מבט ייחודית משלה על הנעשה בגופנו. כ- 25 דקות. (אין אפשרות לכסאות נייחים)

בנוסף לביקור במעלית הזמן, יוכלו המבקרים לשלב תצפית ממגדל פצאל במגדל דוד – ירושלים ב-360 מעלות וסיור עצמאי עם האפליקציה pop guide.עלייה אל ראש מגדל פצאל בגובה 777 מעל פני הים (כ-100 מדרגות) – ממנו נשקפת התצפית היפה ביותר בירושלים, 360° של נוף מרהיב אל עבר מזרח ומערב, העיר העתיקה וההעיר החדשה, העבר והעתיד. מהתצפית המתנשאת שבנה המלך הורדוס לפני כאלפיים שנה נשקפים אתרים מקודשים, שכונות ומבנים מרכזיים בירושלים; הר הבית ומעליו הר הזיתים והר הצופים, רובעי העיר העתיקה ועוד. (לא נגיש לנכים/כסא גלגלים)

מתי? ביקור בתצפית מגדל דוד: ראשון-חמישי 09:00-16:00 שישי 09:00-14:00 (אין צורך לתאם)
את הסיור בתצפית ניתן לחוות באפליקציה של מעלית הזמן . סיור זה מחייב שימוש במכשיר נייד ואוזניות.
מתי?: שעות פעילות מעלית הזמן בחנוכה 20-26.12.22 - א-ה -10:00-19:20 שישי 10:00-13:20 שבת סגור.
כניסה מותרת מגיל 5 /חובה לתאם את מועד וסוג המיצג
איפה: שד' ממילא (הקניון המקורה) ירושלים

לפרטים נוספים והזמנות: 02-6248381 ובאת

נתניה- קניון עיר ימים

איך חוסכים דמי חנוכה? פעילות אינטראקטיבית עם סופר מרקט, חדר כושר ואפילו מכון יופי מותאמים לילדים – הכניסה חופשית  

פעילות אינטראקטיבית בשיתוף בנק הפועלים בה הילדים יתנסו במטלה שכל הורה מכיר – קניות בסופר. במהלך הפעילות יעברו הילדים מסלול במתחם המעוצב כסופר מרקט, יתמודדו עם אתגר זיכרון של רשימת קניות לסופר, ילמדו להבחין איזו קנייה משתלמת יותר, ישחקו ב"סולמות ונחשים" שכדי לנצח בו יצטרכו להשלים את הקנייה הנבונה ויתחרו בשאלון טריוויה לגבי הטיפים החסכוניים שלמדו במהלך המסלול. בנוסף, יוקמו ארבעה מתחמי קונספט – מכון יופי, מכון כושר, מתחם אוכל ומתחם אופנה.

מתי: 20-22 בדצמבר 2022 כמה: הכניסה חופשית

באר יעקב-קניון באר יעקב

פסטיבל גיבורי על: מופעי חנוכה של שלישיית פיג'יי, סוניק הקיפוד ועוד

לאורך חנוכה, יעלו מגוון מופעים בסימן גיבורי על. הילדים יוכלו ליהנות ממופע של שלישיית כוח פיג'יי שתארח את ללי למופע הפעלה קסום לכל המשפחה וכוכב הילדים דרורמי יארח את סוניק הקיפוד למופע מותח לקטנים וגדולים כאחד. בנוסף למופעי גיבורי העל, יתקיים יום אימוץ בו הילדים הגיבורים יוכלו לאמץ כלבים ולהעניק להם בית חם, כמו גם תתקיים הצגת הילדים "עושה צחוק מעבודה" ומופע מחול של סטודיו מוריה בהשראת החג. בכל יום בשעה 18:00 יתקיים טקס הדלקת נרות וחלוקת סופגניות.

מתי: 18-25 בדצמבר 2022 כמה: הכניסה חופשית

קריית אתא- קניון שער הצפון

על הניסים ועל החסכון: מופעי כוכבי ילדים, מיצגים מוארים ומתחם מתנפחים במקום אחד – ללא עלות

בכל יום, בין התאריכים 20-22 בדצמבר, יתקיימו מופעים מתחלפים של כוכבי הילדים האהובים –אסתר אוטו גלידה, קופיקו והוקוס פוקוס בכיכובם של גילי בא לבקר וחני נחמיאס – כאשר בסוף כל מופע יתקיים טקס הדלקת נרות עם הכוכבים וכמובן חלוקת סופגניות. כדי להשלים את חווית חג האורים, יוצבו מיצגי ענק מוארים ומתחם מתנפחים.

מתי: 20-21 בדצמבר 2022, 16:00-20:00  כמה: הכניסה חופשית

הרצליה-קניון שבעת הכוכבים

פסטיבל ממתקים עם מגוון מתחמים לילדים – הכניסה חופשית
פסטיבל ממתקים עם מתחם אינטראקטיבי בו הילדים ייהנו מהפעלה של שחקנית מלווה, מתוקית, הכוללת סיפור וחלוקת ממתקים. בנוסף הילדים יוכלו ליהנות מסדנת הכנת שיפודי ממתקים וסוכריה מעוצבת במפעל הממתקים של מר שמלו וגברת שמלו את החוויה יוכלו הילדים לתעד במתחם צילום מתוק ומיוחד עם אלמנטים תלת ממדיים.

מתי: 20-22 בדצמבר  שעות -11:00-14:00-16:00-19:00 כמה: הכניסה חופשית

מיצג אור קולי לחנוכה במוזיאון ידידי ישראל בירושלים

חוויה ויזואלית רב חושית לכל המשפחה. המוזיאון הוא מרכז חוויתי בנושא ציונות המספר את סיפורי הגבורה והחסד של הלא יהודים אשר פעלו בכל דרך שרק יכלו, להשבת העם היהודי לארצו המיועדת בציון. במוזיאון סיור בין 7 מיצגי מולטימדיה אור-קוליים מתקדמים בטכנולוגיות ואפקטים ייחודיים המפגישים את המבקרים עם דמויות וגיבורים מההיסטוריה של עם ישראל.

במהלך ימי החנוכה יוקרן על גבי חזית מבנה המוזיאון מיצג אור קולי חדשני בנושא חנוכה בשעות 18:00,19:00,19:30, ו-20:00.

בבית הקפה של המוזיאון תתקיים במהלך החנוכה הדלקת נרות (מידי יום בחנוכה בשעה 16:30). ניתן להנות ממבצעים מיוחדים של משקאות חורף ומגוון סופגניות.

מתי? 18-26.12.22 בין 10:00-18:00, שישי 09:00-13:30 שבת סגור.
איפה? יוסף ריבלין 20, נחלת שבעה ירושלים
לפרטים נוספים ותיאום ביקור או סיורים מראש בלבד: טל' 02-5329401ובאתר.

 

פסטיבל חנוכה במשגב

מופעים, הפקות מקור, פעילויות לכל המשפחה, הצגות ילדים ועוד.. בין האמנים שיופיעו: אריאל זילבר במופע להקה (19.12), ביטלמניה והשירים הגדולים של הביטלס (21.12), אדון שוקו בשירים וסיפורי אריק איינשטיין לקטנים ולגדולים (21.12), מופע שירי לאה גולדברג (22.12), שתי חבורות הזמר של משגב על במה אחת "קולות משגב"  ו"שיר בהר", במופע משולב עם שירה בציבור (24.12). 

מתי: בין התאריכים 19-24.12
לאירועים נוספים ורכישת כרטיסים:  
פסטיבל חנוכה במשגב

 

'לגעת באור' בגולן

המרכז הקהילתי גולן, מציג חודש גדוש בהופעות, הצגות, סדנאות ועוד, בין האמנים: אברהם טל (26.12), שבאבניקים (29.12), תערוכת "לגעת באור" בצנובר, חוויה רב חושית לכל המשפחה, מפגש בין אור וצל, מיצגי אור אינטראקטיביים, וידאו ארט, תערוכת צילום מחושך לאור, יריד מעצבי תאורה. האור הוא לא מוחשי, ולא נתפס, דווקא בגלל זה, בתערוכה ננסה לגעת בו, בחלקיקים ממנו, נרגיש אותו בחושים שלנו. נטעם אותו, נמשש אותו, נקשיב ונראה אותו יחד.

מתי: בין התאריכים 15-22.12, מתחם צנובר.

לפרטים: לגעת באור בגולן

 

חנוכה במרכז סיור גלבוע מעיינות
טיולים שווים וייחודיים לכל המשפחה, טיול לבעלי ג`יפים בהדרכת אל"מ במיל` משה פלד (מוסא פלד)
. טיול מרתק בבית הקברות של גדעונה בהדרכת משה הומינר, מנהל מרכז הסיור.  וכמובן אטרקציית 'כאן בונים ציונות'- פעילות מגבשת וכיפית לכל המשפחה. יחד נחזור לתקופת חומה ומגדל, נגלה את הסליקים, נפתור כתבי חידה, נבנה את החומה ונרים את המגדל.

בחנוכה שווה להגיע לגלבוע ועמק המעיינות

מתי: בין התאריכים 20-26/12

לפרטים:  חנוכה במרכז סיור גלבוע מעיינות

 

סיורים מודרכים לכל המשפחה

במהלך חודש דצמבר יתקיימו סיורים מודרכים ייחודיים ברחבי הגליל: 'בעקבות הפרשים מהדהרה', טיול מרתק בשמורת הר עצמון בעקבות סיפורים אותנטיים על שבט חוג'יראת שחי כאן בעבר ועל היחסים המיוחדים עם מייסדי יודפת (טיילת הר שכניה), 'רזי חורש הצפון', טיול קליל וייחודי המותאם לכל המשפחה. הטיול אשר כולל שיטוט, נקודות תצפית והתבוננות במרחב יפגיש אתכם מקרוב עם הטבע המיוחד שנמצא בחורש הצפון גולני ובגולן בכלל( חניון קק"ל מול קיבוץ עין זיוון), 'מוזיאון דונה גרציה', טבריה, חוויה מיוחדת במינה. סיור מודרך עם מדריכות המוזיאון המרתקות, הכרות עם סיפורה של האישה היהודייה ״דונה גרציה״. 'סדנת למפיונים וסיור עששיות' בנחל ציפורי, 'סיור בכפר הבדואי טבאש' הכרת אורח החיים הבדואי והחיים המשותפים בכפר ועוד... לכל הסיורים באתר גו גליל


חורף חם בכפרים - "כפר ביקרתם"

פרויקט 'כפר ביקרתם', בהובלת הרשות לפיתוח הגליל, משרד התיירות והרשות לפיתוח כלכלי של הישובים הדרוזים והצ'רקסים, יפעיל סיורים מודרכים בכפרים, בעין קניה בגולן, יתקיים סיור מודרך ותצפית אל נחל סער, נופי הגליל העליון והגולן והכפר הציורי עין קניה, ביקור בגרעין הכפר העתיק, במוזיאון הבית העתיק ובכנסייה המארונית. בסיום סדנת בישול אוכל דרוזי אותנטי. בכפר כמא, יתקיימו סיורי קולינריה ואירוח בבתים צ`רקסים בליווי והדרכה של מדריכים מקומיים, טעימת מאכלים מהמטבח הצ'רקסי, סיור בגרעין העתיק, מופע פולקלור צ'רקסי קצבי. בפקיעין, הכפר הגלילי המרתק נכיר את סיפור המקום דרך היסטוריה של חיים בהרמוניה בין ארבע עדות. תצפית מרהיבה מעל בתי הכפר, מערת רשב"י, הדרכה במעיין הכפר וסיפורים מרתקים. בסיום תתקיים סדנת קולינריה וסדנת מתוקים בבית עתיק בכפר.

לאירועים נוספים: חורף חם - כפר ביקרתם 

מרכז המבקרים של אשדוד-מתחם פעילות אינטראקטיבי המספר את סיפורה של אשדוד

מרכז המבקרים החדש והמעוצב, המשקיף אל הים, מוביל את המבקרים במנהרת הזמן למסע בין התקופות השונות במספר עמדות פעילות: באמצעות מסע וירטואלי על אופניים עם משקפי VR המדמים רכיבה בין האתרים המרכזיים של העיר, עמדת גלשן לצילום סלפי ואתנחתא על כסאות נוח בשקיעה האשדודית, מיצג אינטראקטיבי מרהיב המביא עשרות סיפורים קטנים וגדולים מפיהם של אנשי ונשות העיר, מבט אל ימיה הראשונים של העיר בתערוכת צילומים נוסטלגית, משחק המזמין את המבקר להיכנס לנעלי ראש העיר ולקבל החלטות גורליות על אופייה העתידי של אשדוד, מיצג חווייתי המציג 24 שעות באשדוד בצלילים ובמראות ועוד תחנות פעילות אינטראקטיביות מלאות עניין וצבע תוך שימוש במגוון טכנולוגיות חדשניות. ואיך אפשר בלי קולינריה?במרכז המבקרים מתקיימים סיורים מודרכים לקבוצות מאורגנות בתיאום מראש במהלך ימות השבוע, בשילוב סדנאות ומפגשים עם דמויות מהעיר

למשפחות ולבודדים יש סיורים מודרכים מידי יום שני בשעה 11:00, מידי יום רביעי בשעה 17:00 ובימי שישי בשעה 11:00 אחת לשבועיים.

מרכז המבקרים של אשדוד, בית אריה קלנג, רחוב יאיר 2 אשדוד יש הזמין כרטיסים מראש https://visitashdod.smarticket.co.il/

או בטלפון – 08-8545210 08-85452247


2 תגובות:

  1. מהמםם תודה!

    השבמחק
  2. מקסים יישר כוח. תבורכו ממש אטרקטיבי ועוזר למשפחה.

    השבמחק