יום שני, 10 באוקטובר 2016

אירועים אטרקציות ופעילויות סוכות 2016 סוכות תשע"ז ברחבי הארץ sucot

כמדי שנה גם השנה ריכזנו עבורכם את אירועי סוכות ברחבי הארץ לפי איזורים , כל הפעילויות באחריות מפיקי האירועים, כדאי תמיד לוודא קיום האירוע לפני ההגעה!
בברכת מועדים לשמחה!

מרכז -
מוזיאון היהלומים ברמת גן יקיים פעילות
מיוחדת לכל המשפחה במהלך חוה"מ
כחלק מהפעילות ייחשפו האורחים לסודות העומדים מאחורי הליטוש המודרני, שאת יסודותיו קבע מרסל טולקובסקי, יבדקו ויבינו מדוע יהלום בליטוש זה מחזיר אור ונוצץ במיוחד ועל מה חשוב להקפיד בכדי לקבל תוצאה מושלמת שכזו. בנוסף יפגשו המבקרים העתק מדויק של "יהלום המאה", שגבי טולקובסקי, אחיינו של מרסל, היה אחראי על תכנונו וליטושו. 
הפעילות היצירתית תעסוק בשני יהלומים מפורסמים אלו ובליטושי פרחים מיוחדים. כל ילד/ה יכין לעצמו פריט עיצובי המשלב יהלום מלוטש מחומרי יצירה. צוות ההדרכה של המוזיאון ילווה את המבקרים בין המוצגים וסרטוני המולטימדיה ויציג בפניהם את התפתחותה של תעשיית היהלומים בישראל,  אשר למשפחת אופנהיימר תפקיד מכריע בפיתוחה.
 
הפעילות תתקיים בימים ג' ד' ה' – חוה"מ סוכות – ט"ז, י"ז, י"ח – 18,19,20.10.16
המוזיאון פתוח בין השעות 10:00-14:00. יש להגיע עד שעה לפני הסגירה.
 דמי כניסה:
ילד – 12 ₪.
מבוגר – 24 ₪.
*היינו שנה שעברה, מקום מעניין ומומלץ, משך הסיור כשעה -שעה וחצי.
ז'בוטינסקי 1 רמת גן, .כניסה מרח' שלום זיסמן 3), טלפון: 03-5760219
 
תחייתו של שוק הסוכות – סוכות בפארק נאות קדומים
בפארק נאות קדומים מחזירים לחיים בחול המועד סוכות כפר קדום. מגוון סוכות שונות ומשונות ימתינו למבקרים, בין הסוכות ניתן לראות סוכה שטה הממוקמת על סירה, סוכה זעירה, סוכת ענק בגובה של מעל 10 מטרים, סוכה שממוקמת על גג סוכה אחרת, ואפילו סוכה על גב גמל. בין הסוכות, יוקם שוק תוסס, בו מציגים שלל בעלי מלאכה את תצורתם ותהליך עבודתם.
בדרך אל השוק עוברים במגוון תחנות מרתקות כמו גורן האחים, בורג ארכימדס, הבור היבוסי ועוד. בכל תחנה לומדים על מתקנים חקלאיים קדומים, ואף מתנסים בהפעלתם. בנוסף, במהלך ימי חול המועד תתקיים ההצגה "תבלין הקסם" וכן, מופעים מוסיקליים ופינת יצירה מחומרים טבעיים וממוחזרים.
מתי? חוה"מ סוכות ימים ג'-ה' 18-20/10 בין השעות 9:00-17:00 (כניסה אחרונה ב-15:00)
עלות: 40 ₪ למשתתף מגיל 3
לפרטים נוספים: 08-9770770 ובאתר: www.n-k.org.il
מרכז הצלה וחינוך פארק הקופים | יער בן שמן
עמותה המשקמת קופים במצוקה מציעה מסע מרתק בעולמם הקופים. טיול בפארק וצפייה בקופים, מתקני ספורט אתגרי, כפר אפריקאי אותנטי, הבית של טרזן ועוד...במהלך סוכות יתקיים מפגש עם קופים מכל העולם, וניתן ליהנות מג'ימבורי ענק, ספורט אתגרי לילדים והרבה מאוד טבע, לצד סדנאות יצירה והפתעות נוספות שיתקיימו ברחבי הפארק.
מתי? א-ה ,שבת – 10:00-16:00 יום ו, 10:00-14:00 אפשר לשהות במקום שעתיים לאחר הסגירה.
עלות: 48 ₪ לאדם. הנחה באתר עמותת תיירות חבל מודיעין.
לפרטים נוספים: 08-9285888 /  http://park.monkeypark.co.il/
היריד הכפרי ה-18 | מבוא מודיעים | 19/10/2016
היריד הכפרי במבוא מודיעים יתקיים במתכונת חגיגית וגדולה במיוחד, בסימן 40 שנה להקמת המושב. ביריד יתקיימו הופעות להקות מוזיקה יהודית מקוריות לצד דוכנים של אמני הישוב הייחודי המשמר את מסורת הרב קרליבך ז"ל. במתחם הילדים - מסיבה וסדנאות סוחפות של מוזיקה, תיפוף וריקוד, הצגות המבוססות על סיפורי הרב שלמה קרליבך, להטוטנות, יצירות עם חומרי מיחזור ועוד.. מוזיאון ובית מורשת יחנך במיוחד לרגל חגיגת 40 שנה למושב ובו יוצגו סרטים, פריטים, תמונות וכתבות המספרים את סיפורו של הישוב ועוד שפע פעילויות חגיגיות.
מתי? יום רביעי, 19/10/2016 בין השעות 12:00-21:00.
עלות: 50 ₪ למבוגר, 25 ₪ לילד
לפרטים נוספים: 052-3240789
 קניון הזהב:
לראשונה בישראל, תקיים קבוצת משחקי יצירה אורדע, משווקת מותג פליימוביל בישראל, הפנינג ענק בחול המועד סוכות בקניון הזהב בראשון לציון
 
במסגרת פסטיבל פליימוביל בקניון יוקמו 4 מתחמים:
·        פליימוביל פנטזיה – שיכלול ארמון, אבירים ,נסיכות, דרקונים, שדונים ופיות
·        פליימוביל 1-2-3 המתאים לגילאים קטנים 
·        פליימוביל חיות – שיכלול תיבת נוח, חוות סוסים, בית החיות, ג'ונגלים וטרינריה ועוד
·        מתחם משולב של פיראטים ומתחם פליימוביל ספורטיבי על גלגלים
 לקראת הפסטיבל מביאה משחקי יצירה לארץ מכולה מיוחדת של תפאורות הכוללות
אקווריומים ענקיים, ובובות פליימוביל בגודל אדם שניתן להצטלם איתם.
 בנוסף, במסגרת הפעילות, יחולקו בקניון, בהתאם לרכישה בחנויות השונות, שלל מתנות מעולם פליימוביל במתנה, וכן יתקיים מבצע משחק בפייסבוק הקניון במסגרתו ילדים יעלו תשובות ל"למה אני רוצה פליימוביל" והזוכים יקבלו ערכות פליימוביל גדולות במתנה!
 ההפנינג יתקיים במהלך חול המועד סוכות, 18-20 אוקטובר
הכניסה בחינם!
 הפעילות תתקיים בכל אחד מימי חול המועד סוכות בין השעות 11 עד 14 בבוקר, ו-מ 16 עד 1900 בערב.
פעילות ניווט למשפחות | יער בן שמן 
פעילות ניווט חווייתית וסוחפת המתאימה לכל גיל. מטיילים ומנווטים בשבילי יער בן שמן עם מפה שמקבלים ומחפשים בה לבד את הדרך, הפעילות מגבשת ומהנה. היום מתחיל בהתכנסות, בה מקבלים הדרכה על יסודות הניווט ויוצאים לדרך, אפשר לנווט לבד או עם חברים. אחרי שכולם מוצאים את דרכם לנקודת ההתכנסות נהנים מפינת יצירה וארוחת צהריים משותפת ואפילו מקבלים תעודות על הניווט. אין צורך בידע מוקדם בניווט.
מתי? 18/10 (יום ג') ו- 20/10 (יום ה'). התכנסות החל משעה 09:30, הפעילות נמשכת עד לשעות הצהריים.
לפרטים נוספים: עמי 052-3516818
חוות ילדי הטבע | בני עטרות
לאלו המחפשים להתרחק קצת מחיי היומיום הסוערים לטובת שלוות המושב, המקום הוא חוות ילדי הטבע. שם ניתן ליהנות ממגוון אטרקציות ופעילויות חווייתיות במתחם אחד. בחווה אפשר ללטף ולהפגש עם מכרסמים, עופות, תוכים, יונקים, חרקים, טורפים, דו חיים וזוחלים, לאפות פיתות בטאבון, ליהנות מפינת יצירה ענפה הכוללת דפי צביעה, ציור על קנבס ויצירה בגבס,  אותם אפשר לקחת הביתה למזכרת. במקום פינת ישיבה מסודרת ומוצלת ובה עמדת שתייה חמה וקרה וארטיקים.
מתי? א-ה מ 10:00 עד השעה 18:00.
עלות: 25₪ לילד, 15₪ למבוגר.
לפרטים נוספים: 050-6889709
פעילויות מסיק זיתים:
חגיגות המסיק הראשון | משק איציק | מושב בן שמן
בלב כרם זיתים במושב בן שמן, פועל משק איציק שהוקם לאחרונה. בסוכות יתקיים מסיק הבכורה של החווה ובמסגרת הפעילות המשפחתית מבקרים באוהל אברהם אבינו, טועמים תה וקפה שהוכנו על גחלים, מלטפים בפינת החי את בלעם החמור וחבריו ובפינת המיחזור עוסקים בקיימות ומכינים עציצים, מוסקים זיתים וכובשים אותם בצנצנות.
מתי? יום חמישי, 20/10/16
עלות:20₪ למשתתף, עד 80₪ למשפחה.
לפרטים נוספים:  Davidizik73@gmail.com
מבלים ויוצרים | כפר החשמונאי | שילת
מדוע משאירים רווחים בין ענפי גג הסוכה? למה בסוכות מגיעים שבעת האושפיזין לסוכה? מהם סודם של ארבעת המינים? למה מנענעים לולב? כל התשובות בפעילות מיוחדת לחג הסוכות הכוללת הרצאה קצרה על המיסטיקה היהודית החבויה בסודות הסוכה ואיתור מקור החג במקורות. זאת, לצד שפע פעילויות יצירה: הכנת נרות שמן מחימר, יצירה בפסיפסים, כתיבה בקולמוסים בעברית עתיקה, מטווח בחץ וקשת, הדגמת טביעת מטבעות חשמונאיות והאכלת העיזים והתרנגולות בפינת החי. אפשר גם להשתתף במסיק זיתים מעצי הכפר החשמונאי וכבישת זיתים בצנצנת (שאותה מביאים מהבית). כל אלו בנוסף לפעילויות הרגילות הקיימות בכפר כמו הפעלת בית הבד העתיק על ידי הילדים לריסוק פריכת הזיתים וקבלת מעט שמן זית מהם בתהליך היצור. וסיור בכפרים המשוחזרים כפר חשמונאי, הכפר של נוח, נווה המדבר והאזור הרומי.
מתי? חוה"מ סוכות 16-23/10/16
עלות: 35₪ למשתתף מגיל 3.5 ומעלה.
לפרטים נוספים: זוהר: 054-4480463 / kfarhash@012.net.il
 

 ירושלים

חצרות ירושלים במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד
18-21.10.2016 החצר החקלאית של מוזיאון המדע
במסגרת מיזם 'חצרות ירושלים' שיתקיים בסוכות, תוצג החצר החקלאית של המוזיאון, כחלק מאירועי 'שדות המחר'.
בחצר החקלאית, פרי שיתוף פעולה עם חצר הראשונים בעין  שמר מוצגים מבחר טרקטורים ותיקים שלכל אחד מהם היסטוריה וסיפור ייחודי. המבקרים יוזמנו לטפס עליהם, להצטלם ואף להפעיל את חלקם.  בנוסף, יתקיימו במקום: סדנת 'שתיל פתיל', סיורים בחממה ובבית הרשת בהם מוצגים 17 סוגי עגבניות, סדנת התנסות וטעימות 'ארומה-על טעם ועל ריח', סיורים בתערוכת 'שדות המחר' ועוד.
במהלך סוכות: ילדים עד גיל 5 – חינם, ילד/מבוגר 60 ₪  , כרטיס משפחתי ( הורים/סבים וכל ילדיהם/נכדיהם) 220 ₪
 
הרובע היהודי
 

בחול המועד סוכות מבלים עם כל המשפחה ברובע היהודי בירושלים מבלי לקרוע את הכיס

להיפגש עם עולי הרגל בין כתלי ; להתפעל מיופייה של העיר עם תצפית עוצרת נשימה; לקחת חלק בפסיפס החברתי הראשון; לבנות את הכותל מאבני ספוג ענקיות
חול המועד סוכות 18-24.10.2016 ברובע היהודי בירושלים
 
החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים מזמינה את הקהל הרחב, משפחות, מבוגרים וילדים, לעלות לרגל בחול המועד סוכות, לבקר באתרי הרובע היהודי וליהנות מחוויה משפחתית בין סמטאות העיר העתיקה ובין אבני הדרך מלאות הרגש וההיסטוריה, עליהן פסעו מלכי ונכבדי העיר.
 
קארדו – סיור תיאטרלי מודרך עם שחקן מלווה ייצא בימים ג' ד' ה' במהלך חוה"מ מרחבת הקארדו אל הפרבר ההרודיאני ועד למנורת הזהב הממוקמת ברחבה שמעל הכותל המערבי.
מחיר למשתתף – 20 ₪ כולל סיור וכניסה לפרבר ההרודיאני. הסיור יתקיים בשעות 11,13,15,17. יימשך כשעה וחצי ויתקיים בעברית.
 
בגן הארכיאולוגי – מרכז דוידסון, יוקרן סרט מרגש המתאר את חגיגות חג הסוכות בימי בית המקדש השני ובימינו,
בנוסף יהנו הילדים מפעילות חווייתית של כתב חידה בגן הארכיאולוגי- מרכז דוידסון ומבניית הכותל מאבני ענק.
 
בית הכנסת החורבה המפואר ייפתח לקהל המבקרים ויחשוף את ארון הקודש הגבוה בעולם, ציורי הקיר הצבעוניים ואת התצפית המרהיבה והגבוהה בכיפתו של בית הכנסת, המשקיפה על כל העיר העתיקה וירושלים. לצידו של בית הכנסת תבנה סוכת ענק מרהיבה להנאת המבקרים.
 
הבית השרוף יציג לקהל המבקרים את חדריו במיצג מרגש המספר את תלאות משפחת הכוהנים.
בנוסף, יוזמנו המבקרים להתפעל מבתי הכוהנים מימי בית שני, בתי פאר רחבי מידות, כלי הגשה מפוארים, שעוני שמש ומקוואות אשר יאפשרו לקהל הצצה לחייהם של עשירי העיר באותם ימים.
 
כמו כן מוזמנים המבקרים להתרשם ממיצג הפסיפסים החדש שהוצב לאחרונה ברחבת הקארדו, לקחת חלק בהיסטוריה ולהניח אבן בפסיפס החברתי הראשון בישראל, בדגם העיר ירושלים. בנוסף, יוקרן ברחבת הקארדו סרט קצר המספר על אמנות יצירת הפסיפס במקום.
אירועי חול המועד סוכות ברובע היהודי בירושלים
מדי יום בין השעות: 10:00-19:00, במחיר מוזל של 40 ₪ למבוגר, 30 ₪ לילד, וכרטיס משפחתי
(זוג ללא הגבלת ילדים, על פי תעודת זהות) במחיר מיוחד של 160 ₪. סיור תיאטרלי 20 ₪ למשתתף.
ניתן לתאם סיורים מודרכים בעברית ובאנגלית למסע מרתק במבנים העתיקים, או לשכור מכשיר הדרכה קולי לסיור עצמי ברחבי הרובע היהודי ובאתריו בתשלום סמלי.
 
כרטיסים לאירועי חוה"מ ניתן לרכוש מראש באמצעות אתר האינטרנט של החברה לפיתוח ושיקום הרובע היהודי
www.rova-yehudi.org.il ,או במוקד התיירות בטלפון4987*
במהלך ימי חוה"מ סוכות ניתן לקבל מידע, מפות ופרטים נוספים במרכזי המידע של החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים שיהיו פתוחים לטובת ציבור המבקרים והמטיילים.
 

פעילות לכל המשפחה בגן הבוטני
 

18-22 באוקטובר חוה"מ סוכות

שעות פעילות 10:00-17:00 , יום ו 10:00-15:00
להיפגש עם שלגיה, היפיפיה הנרדמת, כיפה אדומה ופינוקיו, לטייל בשביל התגליות ולפתור חידות וכתב סתרים
שני מסלולים שונים לילדים קטנים וגדולים.
מחירי כרטיסים:
40 ₪ מכירה מוקדמת 35 ₪ למחזיקי כרטיס תושב בתוקף 45 ₪ בקופות הארוע
כרטיס משפחתי: זוג+ 3 ילדים
170 ₪ מחיר מלא 150 ₪ למחזיקי כרטיס תושב בתוקף
ילד נוסף במשפחה בתוספת של  30 ₪. מנויי הגן הבוטני – כניסה חינם.
 
פעילות לכל המשפחה מתאים לילדים בגילאי 3-12 (המסלול מתאים בחלקו לעגלות ילדים).
למינוף ושדרוג החוויה מומלץ להגיע בתחפושות הקשורות לאגדות
הזמנת כרטיסים ומידע נוסף: בימות 6226* bimot.co.il
גן החיות התנכ"י -

בגן החיות התנ"כי בירושלים מזמינים את המבקרים בסוכות לקחת חלק במסע בלשי מרתק, ההולך יד ביד גם עם המטרה העיקרית של גן החיות – שמירה על הטבע והסביבה.
עבודת הבילוש בגן כוללת משחקי חשיבה, משימות והפעלות אקטיביות, סצנות תיאטרליות משעשעות והכל תוך כדי סיור ברחבי הגן במסלולים שיתוכננו מראש.
הפעילות תתקיים בתאריכים 19,20,22,24 באוקטובר, בין השעות 10:00-15:00
 בנוסף, יתקיימו סדנאות זוחלים מרתקות, המלוות לטאות, נחשים ושלל זוחלים אחרים, בתאריכים 18, 19, 20, 25 באוקטובר בשעה 16:30 באמפיתאטרון של גן הפסלים.
במשך כל ימי החג יהיה ניתן גם ליהנות מרצף של האכלות מודרכות, מפגשים מודרכים עם בעלי חיים ידידותיים ועוד.
שעות פעילות הגן: ימים א' – ה' 9:00 – 18:00, שישי 9:00 – 16:30 שבת 10:00 – 18:00
מחיר: ילד (גיל 3-18) 42 ₪, מבוגר 55
כל הפעילויות כלולות במחיר הכניסה לגן החיות
 יצירת קשר:2-6750111 0   http://www.jerusalemzoo.org.il/
דרום

  מרכז המבקרים "כד בני דרום", של מפעל בני דרום מציע פעילות לכל המשפחה בחול המועד סוכות.

1. הסיור יכלול את החוויה שבייצור שמן זית בבית הבד הישן, ממש כמו פעם ובהמשך לכך סיור לבית הבד המודרני וצפייה בסרט על תהליך ייצור מוצרי המפעל. ולבסוף עבודת יצירה בתוספת תשלום סמלי (7 ₪) של צנצנת זיתים אישית שניתן לקחת הביתה.
2. מיועד לגילאי שנתיים ומעלה.
3. ילד: 15 ₪. מבוגר (מגיל 13): 9 ₪. יצירת צנצנת זיתים 7 ₪.
4. א' – ה', חול המועד ואיסרו חג: 10:00-17:00.ימי ו' וערבי חג: 9:00-13:00. המרכז אינו פועל בשבתות וחגים
 
לתיאום: מרכז המבקרים "כד בני דרום"

http://kad.co.il  08-8515548


שעות פעילות:
א' – ה', חול המועד ואיסרו חג: 10:00-17:00.ימי ו' וערבי חג: 9:00-13:00.
המרכז אינו פועל בשבתות וחגים.

 
סוכות במחלבת צאלה - משק צאן, סמוך למושב עין הבשור

ימי חול המועד סוכות  בין השעות  10:00-17:00. 

מחלבת צאלה מזמינה אתכם לסיור חווייתי במחלבה. הסיור כולל את סיפור החווה, ביקור בדיר הכבשים וכמובן טעימת גבינות במחלבה. סיורים יתקיימו בשעה 11:00.

ארוחות חלביות כשרות יוגשו בימים 18-21.10  ( בשבת וחג המטבח סגור. ניתן להזמין רק סלי פיקניק עד 12:00 יום לפני)

 כניסה לאתר ללא עלות. מיקום: חצי ק"מ דרומית למושב עין הבשור.
מחיר: 20 ₪ למשתתף בהרשמה מראש.
לפרטים: 052-8478935,  www.tzeela.com ובדף הפייסבוק: "מחלבת צאלה".

 חגיגת דבש ויצירה בקיבוץ יד מרדכי

ימי חול המועד סוכות, בין השעות 10:00-16:00

במקום סוכה כשרה.

 קיבוץ יד מרדכי מזמין את הקהל הרחב להפנינג סוכות מיוחד שיתקיים בכל ימי חול המועד. במסגרת הפעילות ייהנו המשתתפים מפינות יצירה מגוונות.
לצד פעילויות היצירה, ייהנו המבקרים מפעילות מתוקה בבית הדבש והדבורה. שם ניתן לצפות בעבודת הדבוראי ובחיי הדבורים בכוורת, ללקק דבש טהור ולהכין נרות עשויים דונג דבורים. עם סיום הפעילות, ימשיכו המבקרים לאטרקציה האהובה: סיור מיוחד ברוח הקיבוץ על עגלה רתומה לטרקטור, שתוביל אותם לתחנות מלהיבות ברחבי הקיבוץ. לאחר מכן, יבקרו המשפחות ב"בית קיבוץ של פעם", אשר מספק הצצה נדירה לחיי הקיבוץ הנוסטלגי. במהלך חול המועד יוכלו המבקרים ליהנות מכניסה גם לאתר שחזור הקרב המחודש. באתר ימתין למבקרים שחקן שילווה בהדרכה מומחזת את סיפור הקיבוץ והקרב ההרואי.
 כמה?: מחיר משולב לפעילות חוויה קיבוצית מתוקה (בית הדבורה והדבש + נסיעה חווייתית בטרקטור ועגלה + בית קיבוץ של פעם) ואתר שחזור הקרב:
 ילד 55 ₪, מבוגר 50 ₪. אתר השחזור בלבד: 25 ₪ . אין צורך בתיאום מראש.
לפרטים, תיירות יד מרדכי: 08-6720559 | 052-3923104 | www.facebook.com/tourym | tym.co.il

חגיגת חול בדיונות במרכז קטיף בניצן

בחול המועד ,ימים שלישי ורביעי,   18-19/10, בין השעות: 10:00-16:00

לכבוד חול המועד, מרכז קטיף מזמין אתכם ליום שכולו חולות במתחם החול שבמרכז קטיף. הפעלות בדיונת חול לילדים, סדנאות יצירה, סיור לכל המשפחה ברכב ספארי בשמורת הדיונות וסיור במרכז המבקרים.
השנה פעילות חדשה: פינת ליטוף "קטיפארי"  ואפיית פיתות בטבון.
הפעילות מותאמת למשפחה רב גילאית. הילדים הצעירים יכירו את סיפור גוש קטיף דרך ההפעלות במתחם החול וסרטים. המבוגרים והנוער יוכלו בינתיים להיכנס לסיור המרגש במרכז המבקרים. וכל המשפחה תוכל לצאת ביחד לסיור ברכב ספארי בשמורת הדיונות.
"מרכז קטיף" מרכז המבקרים בניצן מפגיש את הבאים בשעריו בחוויה מרגשת ועוצמתית של סיפור ההתיישבות בגוש קטיף.
מחיר כניסה למבוגר ולילד (מגיל 5) 20 ₪, טיול ספארי (בתשלום נוסף) 10 ₪.

לפרטים: 077-4324101 סוכה כשרה במקום

סוכות בחוויית יונה – מושב פדויים ימי חוה"מ 29.9-1.10 .סגור בשבת ובחג

 סיור בבוסתן מרהיב עם עשרות עצי פרי וכמובן בבוסתן ארבעת המינים כולל טעימות מפירות העונה. אפיית פיתות ופינת פעילות בנושא הזית- החל משלב המסיק ועד הפקת השמן. במקום סוכה כשרה.
 פעילות חווייתית לכל המשפחה. המקום פתוח מ 10:00 עד 16:00 בתיאום מראש.
מחיר: 25 ש" לילד. 10 ₪ להורה  לפרטים: 052-3902577

בחצר של אורה, בוסתן 80 המינים בכפר מימון

כל חוה"מ. סגור בשבת ובחג

 בחצר של אורה מציעים סיור מודרך בבוסתן ובו 80 עצי פרי אקזוטיים, בהם אתרוג תימני ענק במשקל 3-4 ק"ג, פיתייה, שעועית הגלידה, ספותה לבנה, קרמבולה, לונגן ואחרים. במקום סוכה כשרה המקושטת בפירות רבים, יוזמנו האורחים לטעימת מיצי פירות וליקרים תוצרת עצמית מפירות הבוסתן.
במקום מכירת קונפיטורות וליקרים מפירות הבוסתן והשנה-אפשר גם ללגום בירת בוטיק קרה תוצרת הבית.
ניתן להזמין מראש ארוחה תימנית כשרה. נגיש לנכים.
המקום כשר וסגור בשבת וערבי חג  בתאום והזמנה מראש.
 עלות הסיור והטעימות:30 ₪.

לפרטים: 08-9941285 , 054-4234833 

מבוך מרים: בשביל התבלינים והבשמים, מושב ניר משה

חוה"מ סוכות 18-20/10- סיורים בשעות:  10:00   12:00   14:00   16:00
סיור לילי לאור פנסים. בשעה 19:30 בתאום מראש
במקום יש סוכה.
שבילים מפותלים בין שיחי התבלינים ושיחי הבשמים ורק דרך אחת לצאת מזה – ליהנות !
פעילות מלאה ריחות, טעמים וצבעים, נזהה ונכיר צמחי תבלין שונים בעזרת חוש הריח וחוש הטעם. נכין שקיות ריח מפרחים ועלים של צמחי הבושם הריחניים.
נבקר בתחנת ארבעת המינים - עם אגדות וסיפורים ונקנח בחליטת לימונדת הבית.
ניתן לרכוש עציצים, מארזי צמחי תבלין ושמן זית. 
מחיר: 30₪  מגיל 4 עד 104. בשבת וחג סגור . משק 26 מושב ניר משה

לפרטים: 050-4272004:050-6246427   www.mavochmiriam.co.il

 שביל הסלט – מושב תלמי יוסף

כל חוה"מ, בתיאום מראש
הסיור ב-"שביל הסלט " הינו סיור חקלאי חוויתי בהדרכת צוות האגרונום אורי אלון. הסיור אורך כשעתיים באזור הבשור וכולל ביקור ב"הייטק" של החקלאות.
נשתעשע במבוך מיוחד- עשויי מפסיפלורה עם חידות מיוחדות לסוכות. בהמשך הסיור נבקר בחממות לקטיף עצמי של עגבניות בונבוניירה ומלפפונים ננסיים ופלפל חריף במיוחד.
נבקר במנהרה של תבלינים שונים, נכין פיתה בדואית בייצור עצמי ונתבלו בזעתר מתבליני החממה, נשלוף גזר צבעוני מהאדמה ונתענג על טעמו, נשתתף במרוץ יוני דואר בעקבות ספרו של מאיר שלו "יונה ונער"- המתקשר ישירות עם סיפורו המשפחתי של אורי אלון. ועוד הפתעות וחוויות

אורך הסיור  כשעתיים . בתיאום מראש. אפשרות להזמנה נפרדת מראש ארוחת פוייקה כשרה שתוגש בסוכה
מחיר:37 ₪ למשתתף
לפרטים: 052-8535442 / 08-9982225 www.salat4u.co.il     

חיות וחיוכים בפינת חי בקיבוץ גברעם

חול המועד סוכות, 10:00-16:00, ערבי חג, 09:00-13:00
 פינת החי בגברעם מזמינה אתכם לבוא וליהנות משלל פעילויות- פינת ליטוף, פינת יצירה, פיתה בטאבון וסיבוב רכיבה על פוני וכמובן לראות וליהנות ממגוון חיות.
שעות הפעילות:
עלות כניסה לפינת חי כולל יצירה: 30 ₪ לילד, 15 ₪ למבוגר, פנסיונר 10₪ (פנסיונר מלווה שני חינם)
 רכיבה על פוני 10 ₪, פיתה בטאבון 5₪


לפרטים 054-7701443, 052-7075351

 
חגיגת מסיק -בביתן הבד במושב יושיביה

ימי חוה"מ 18-19.10 בין השעות 10:00- 16:00.מומלץ לתאם מראש
 בית הבד המודרני היחיד בנגב הצפוני, ממוקם במושב יושיביה (ליד נתיבות). בבית הבד מפיקים שמן זית בכבישה קרה על ידי אמצעים מודרניים חדישים ומציעים שפע הפעלות לכל המשפחה לרגל תחילת המסיק. בין הפעילויות סיור בבית הבד , סרטון מן הזית אל השמן, התנסות בבית בד עתיק ומסיק של המשתתפים .במקום יתקיימו סדנאות .הכניסה בתשלום: ילד 20 ₪ כולל סדנת יצירה. הורה 10 ₪ .בנוסף הפעלות וסדנאות יצירה לילדים כגון עיטור בקבוק שמן, פסיפס, מילוי בקבוק חול צבעוני ועוד- בתשלום נוסף.

לפרטים: 08-9942687 /8054-7603457

 פרטים נוספים על אתרי לינה והבילוי:www.habsor.co.ilאו בפייסבוק- "פסטיבל דרום אדום "

חבל בנימין

מרתון התנ"ך | 21.10
ב-21.10 ייערך בחבל בנימין מרתון התנ"ך ה-2, אשר ישחזר את ריצת המרתון הראשונה בהיסטוריה - הריצה של איש בנימין אל שילה, המוזכרת בתנ"ך בספר שמואל א'.
המקצים במרתון התנ"ך כוללים את המרתון המלא (42.2 ק"מ) אשר יצא מנקודת הזינוק בנקודת אבן העזר בסמוך ראש העין ועד לשילה הקדומה. לצד המרתון יהיה מקצים נוספים: מקצה של חצי מרתון שיוזנק גם כן מראש העין ויסתיים באריאל. מקצה נוסף של 15 ק"מ יחל באוניברסיטת אריאל ויסתיים בשילה הקדומה ומקצה עממי של 5 ק"מ – סובב שילה הקדומה. בסיום המרתון יתקיים הפנינג ענק בשילה הקדומה.
בין השעות 8:00-12:00 יתקיים הפנינג היסטוריה וספורט לכל המשפחה בשילה הקדומה. חנן בן ארי בהופעה. הכניסה להפנינג חופשית!
לרישום ופרטים נוספים: אתר מרתון התנ"ך http://biblemarathon.co.il/
 
מסלולי טיול בבנימין:
שביל המעיינות- פארק גיבורות התנ"ך – הכניסה חופשית!
מסלול משפחות במערב בנימין ובו סדרה של 6 מעיינות ובריכות עתיקות. כל בריכה נקראת על שם גיבורה תנ"כית אחרת שחיה ופעלה בחבל בנימין. ההליכה במסלול של כ-3 ק"מ בשביל פסטוראלי מקושט חורש טבעי, לאורך המסלול יחכו למטיילים נגניות, סדנה מוזיקאלית בשיתוף הקהל ופעילות קרמיקה עם אומנית קדרות מקומית. לאורך השביל ספסלי פיקניק רבים.
רמת קושי: קלה.
מסלול: מעגלי.
הוראות הגעה: מכביש הגישה לישוב כרם רעים שבין נחליאל לנריה, יוצאת דרך עפר עד לחניה. ניתן גם להגיע רגלית מכיוון החניון הקטן של מעיין נחליאל כמה מאות מטרים לפני הכניסה לישוב.
Waze - חניון שביל המעיינות
גבעת היקבים – הכניסה חופשית!
במהלך החג יתקיימו בכל שעה עגולה סיורים מודרכים לכל המשפחה בליווי נגנים ושחקנים אל גבעת היקבים, כפר מתקופת המקרא ובו מערכת יקבים תת קרקעית מרשימה בה ניתן לזחול במערכות המסתור וליהנות מתצפית "מגדל לים התיכון"  מאשקלון ועד נתניה! מי שמעוניין יוכל להמשיך במסלול הליכה קצר עד למעיין טלמון. מומלץ להצטייד בפנסים כדי להעצים את החוויה מתחת לקרקע. הכניסה חופשית!
הר הכוכב בכוכב השחר- הדרכות בסיור רגלי יצאו במהלך החג ממעיין הכרמים להר הכוכב- במעיין ספסלי פיקניק, 2 בריכות המתאימות לילדים ומבוגרים. הכניסה חופשית!
גבעת ההליסטון בנווה צוף- מסלול חדש! חוויית סיור קולי לכל המשפחה בעקבות עולי הרגל וסוד היין הקדום, עם תחנות הסבר קוליות בליווי נגן וטבילה צוננת במעיין מאיר. במהלך הסיור המשפחות יוכלו לבקר בשרידי מתקן ייחודי מסוגו בעולם לייצור יין מתוק בימי בית המקדש ולרדת דרך הבוסתן הקסום לעבר מעיין מאיר. הכניסה חופשית!
פעילות מדעית חוויתי לכל המשפחה בכרם המחקרי- על דרך נוף הכרמים(בימים שלישי ורביעי) בשיתוף מו"פ אזורי שומרון ובקעת הירדן -  הכניסה חופשית!
במתחם הכרם המחקרי של מו"פ האזורי שומרון ובקעת הירדן, שנצמאת על דרך נוף הכרמים, סמוך ליישוב קידה, יהיו שלל תחנות עם פעילויות בשלל נושאים מדעיים: טכנולוגיה, סביבה, ביולוגיה, כימיה ועוד. בכל תחנה תהיה יצירה הקשורה בנושא. תחנת המטאורולוגיה, כניסה לבונקר מדעי ועוד!
שילה הקדומה
כל מבקר שמגיע בסוכות מקבל תלבושת תנ"כית ויוצא לסיור באתר. דרך הרחוב העתיק בשביל הממצאים היסטוריים, בו יחכו שחקני רחוב ונגנים אל עבר מיצג מולטימדיה מרהיב ב"מגדל הרואה". המיצג ממחיש את החיים סביב המשכן בשילה הקדומה ואת סיפורי התנ"ך שאירעו במקום. במקום המשכן אפשר ליהנות מחוויה מוזיקאלית של שירי נשמה ותפילה, בדיוק במקום בו נשאה חנה את תפילתה המפורסמת. בעזרת משקפי תלת מימד אפשר לסייר בתוך כותלי המשכן בטכנולוגיה של מציאות מדומה. עוד מטיילים ברחוב המלאכות הקדומות בו האומנית תסביר על מלאכת האריגה, הטוויה, צביעת חוטי הצמר וקליעה.  וניתן גם ליהנות מפינת ליטוף ומתחם שילהדודס- מתחם משחקים לילדים בנושא המשכן.
בתשלום נוסף: סדנאות לילדים, מופע יומי לכל המשפחה עם "אסי וטוביה" ואומנים נוספים, השכרת אופניים ועוד.
שעות פתיחה בחוה"מ: ימים ג-ה בשעות 9:00-18:00
עלות: 25₪ לאדם (מגיל 3 ומעלה). כרטיס כניסה "הכל כלול" ב-49₪ למשתתף, "הכל כלול" משפחתי 318₪
יצירת קשר: 02-5789111/122
 
מרכז המבקרים נחלת בנימין | יקב פסגות
במקום תתקיים פעילות המיועדת להורים ולילדים וכוללת סיורים מודרכים, צפייה במיצגים שבמרכז המבקרים, סדנאות לילדים, שחקן רחוב, הכרת סיפור התנ"ך והיין מימי קדם ועד היום, הסבר על תהליך ייצור היין החל משלב נטיעת הכרמים דרך הבציר ועד לשלב הייצור באמצעות מיצג חדשני וטעימות יין איכותי תוצרת יקב פסגות.
האתר כשר, מונגש לאנשים עם מוגבלויות וכן, יש במקום סוכה לרווחת המבקרים.
עלות: 20₪ לילד, 25₪ למבוגר.  מבצע למשפחות: זוג + 4 ילדים ב 99₪ סדנת יצירה- 5₪, רכיבה על גמל- 10₪.
ימים ג'-ה': 09:30-15:30 יום שישי: 09:00-13:00
יצירת קשר:  02-9979333
 
סבונטו | כוכב השחר
מפעל חברתי לייצור סבונים מחומרים טבעיים בלבד במתכון עתיק יומין. חוויה מיוחדת שמפעילה את כל החושים, במהלך הביקור נחשפים האורחים לסיפור המיוחד והמרגש שעומד מאחורי הקמת המפעל, הסבר אינטראקטיבי מרתק על מרכיבי הסבון הטבעי ועל תהליך הייצור המעניין העתיק והמסורתי. כניסה חופשית!
עלות סדנת בועות סבון: 10 ₪ למשתתף (מינימום 15 משתתפים. מגיל 3)
יצירת קשר: 025409030 0527966666 יש לתאם הגעה מראש.
 
מרכז מבקרים פתיל תכלת | כפר אדומים
סיורים חווייתיים בעקבות ייצור פתיל התכלת לציצית. הדגמת צביעה עם תכלת אמיתי המופק מהחילזון, סרט הסבר ומכונות עיבוד הצמר לחוטי ציצית. במקום סוכה גדולה עם נוף יפה פתוח לקהל כל היום.
הסיורים יתקיימו בכל יום בשעות: 10:00, 12:00, 14:00 כדאי לתאם מראש
עלות: 10 ₪ לאדם, 50 ₪ למשפחה.
ליצירת קשר:  025900577  
 
מולדת- מרכז מבקרים חקלאי | כוכב השחר
מרכז מבקרים חקלאי השוכן במקום קסום בתוך כרמי כוכב השחר, אשר עוסק בחיבור המשפחה והילדים לטבע לסביבה וכמובן לחקלאות. בימי רביעי וחמישי של חוה"מ יתקיים במקום הפנינג לכל המשפחה עם מגוון פעילויות: הכנת תירוש ענבים טבעי, רכיבה על חמורים, סדנאות יצירה ייחודיות בעץ ,מתחם אפיית פיתות, ירי חץ וקשת מסורתי אמיתי! סדנה חווייתית בנושא הכנת דבש ,מסלולי אופניים ועוד הפתעות. יש סוכה גדולה מאד.
עלות: 30 ₪ לאדם
יצירת קשר: קובי 0528663354
 
הכוורת | בית חורון
מרכז המבקרים הכוורת נמצא בבית חורון במבנה עם מרפסת עץ הנמצא למול הנוף המרהיב של הרי בנימין. מרכז המבקרים מציע סיורים מודרכים וחווייתיים על חשיבות הדבורה בעולם המודרני ותהליך ייצור הדבש. הכוורת מציעה חוויה מתוקה והצצה נדירה לעולמן המרתק של הדבורים- תהליך גידול הדבורים ושיטות האבקה, הכרת חדר הרדייה וציוד הרדייה, הכרת ציוד הדבוראי, תוצרי המכוורת, סדנאות יצירה ועוד. יש סוכה במקום.
בחוה"מ סוכות סיורים מודרכים בשעות 08:00, 10:00, 12:00, 14:00, 16:00. יש לשריין מקום מראש.
עלות: ילד 30 ₪ (מגיל 3), מבוגר 20 ₪, גמלאי / חייל/ סטודנט – 18 ₪
יצירת קשר: 02-545-8856
 
ראשית ירושלים | מרכז מבקרים בנבי סמואל
"סרט, נביא ומעיין"
סיור לכל המשפחה בגן הלאומי נבי סמואל, שכשוך במעיין חנה, תצפית 360 אל הרי ירושלים ובמת בנימין וסרט מקורי על חיי שמואל הנביא. משל הסיור כשעתיים וחצי. יש להגיע עם נעלי הליכה סגורות, כובע ומים. הטיול לא מתאים לעגלות, יש להגיע עם מנשא לתינוקות.
בחוה"מ סוכות, ימים א-ה שעות יציאת הסיורים: 10:30, 13:30, 16:30
נקודת יציאה: בכניסה למרכז המבקרים של ראשית ירושלים (בניין 3 מימין לכניסה לגן הלאומי)
עלות: 10 ש"ח למשתתף, 50 ש"ח למשפחה גרעינית. תשלום במזומן במקום.
יצירת קשר:  02-6264488 | info@reshit.org 
 
קאטי קרנר- אומנית עץ | כפר אדומים
בימי חול המועד הסדנה תהייה פתוחה לכל החפץ לפגוש אומן בלב מלאכתו, לחוש ולראות יצירות מיוחדות במגוון עצים אצילים בצבעם הטבעי, או להרגיש מוצף באווירה השראתית בניחוח עצי היער. קאטי קרנר, אומנית בינלאומית  מציגה את עבודותיה בכמה ארצות בעולם. ישנן עבודות ויצירות בסדנה לרכישה.
מיקום: אזור התעשייה של כפר אדומים, סטודיו כחול אחרי הנגריות. נגיש עם חנייה.
יצירת קשר : 0543924793 (אפשר להודיע שמגיעים שעה מראש) |  www.cathykerner.com
בג'יפים, בריינג'רים ובטרקטורונים בשבילי חבל בנימין
כנען תיירות- טיולי ריינג'רים וג'יפים | צומת כפר אדומים (על כביש 1)
טיול ברכיבה עצמית בריינג'ר או טיול ג'יפים בנוף מדברי מהפנט. הטיולים כוללים תצפיות מטריפות על ים המלח וחציית בני ישראל את עבר הירדן. בורות מים מהתקופה החשמונאית, הר העזאזל המקראי, ועוד. הטיולים משלבים עצירות והסברים ומהווים חוויה משפחתית מיוחדת שלא שוכחים לעוד הרבה זמן..
שעות פתיחה בחוה"מ סוכות: ימים א-ה בין השעות 09:00-19:00 שישי 09:00-13:00 יש לתאם מראש.
הערות: ריינג'רים ברכיבה עצמית- החל מגיל 4, טיולי ג'יפים- מתאים לכל גיל, חובה כיסא תינוק.
עלות: החל מ-320 ₪ לרכב.
יצירת קשר: 02-5355351 / 02-5353840 | 02-5458856
 
חוויה במדבר | מצפה יריחו
טיולי ג'יפים מודרך בצפון מדבר יהודה ונחל פרת. בסיורים עוברים באתר השומרוני הטוב, תצפית טבק קוטיף, הר עזאזל ונבי מוסא בשילוב הליכה במים באמת המים של נחל פרת. תצפיות מדהימות עליות וירידות משגעות וכן ביקור במבצר צלבני ובבונקר צה"לי. במקום אתר ללינת שטח למשפחות או קבוצות ושתי יחידות אירוח.
עלות: החל מ-800 ₪ לסיור של שעתיים בג'יפ של 7-8 איש.
יצירת קשר: דניאל 0522861255
טיולי ג'יפים דרך המעיינות4X4 | מערב בנימין
בימי הפסטיבל המבקרים מוזמנים לטיול בג'יפ המכיל 6 מקומות באזור מערב בנימין, בין מעיינות, נחלים ותצפיות מרהיבות..  
עלות: 700 ₪ לסיור של שעתיים. הפעילות מתקיימת בתיאום מראש.
יצירת קשר: אלי ימיני 0523604166
 
טרקטורוני שילה- שטח ואקסטרים בבנימין| סמוך לשילה הקדומה
מגוון פעילויות שטח ואקסטרים בגוש שילה-עלי. טיולי שטח ברכבי באגי או ג'יפ, סיור מודרך של כשעה בנחל שילה כולל עצירה במעיין. עוד במקום מתחם פיינטבול לילדים ומבוגרים וטיול סוסים קצר לילדים.
שעות פתיחה בחוה"מ סוכות: 9:00- 18:00
עלות: 145 ₪ לאדם ברכב באגי, 450 ₪ לסיור בג'יפ שבו 7 מקומות, פיינטבול החל מ20 ₪ לאדם.
להזמנות ושאלות נוספות- 02-9920235
 איפה אוכלים בחבל בנימין?
הקרפיאדה | כפר אדומים
מסעדה בסגנון צרפתי של פעם, המתמחה בקרפים צרפתים מתוקים ומלוחים, כשרה חלבי, יש סוכה כשרה במקום. מקום שילדים אוהבים, אבל לא רק ילדים.
שעות פתיחה בחוה"מ: 13:00-20:00
יצירת קשר: קארין 054-2651277
הגעה: "קרפיידה כפר אדומים" בwaze-
 
בית הקפה "בד בבד" | חורש ירון
בית הקפה נמצא בגוש טלמונים, אל מול נופי התנ"ך המרהיבים, ולמרגלות גבעת היקבים העתיקה. חוויה של הנוף, האווירה ואוכל טעים. במקום נמכרות פיצות, פסטות, סלטים, פוקצ'ות ועוד.
שעות פתיחה בסוכות: שלישי עד חמישי בין השעות 10:00-17:00. סוכה כשרה במקום.
יצירת קשר: 050-9935299
 
הכנענית קולינריה מדברית | צומת כפר אדומים
בדרך אל ים המלח רק 12 דקות מירושלים ממוקמת מסעדת הכנענית- אל מול נוף מדברי שמאפשר לאורחים ליהנות מאווירה מדברית ייחודית. הכנענית משלבת אוכל איכותי ומוקפד לצד תיבול מקומי ושימוש בחומרי גלם מהאזור. נתחי בשר משובחים , מאכלים מטאבון האבן ועוד. במקום בר עשיר של יינות בוטיק אזוריים וקוקטיילים מפתיעים.
שעות פתיחה בחול המועד: 12:30-23:00 סוכה כשרה במקום. כשר-בשרי
יצירת קשר: 02-5353840 | 02-5355351
מגוון של צימרים ויחידות אירוח מפנקות, לינות שטח ומקומות הסעדה באזור כל הפרטים בדף הפייסבוק "תיירות חבל בנימין"
 

תגובה 1: