יום רביעי, 6 באפריל 2016

אטרקציות ופעילויות חינם פסח תשע"ו 2016 freepassover

ליקטנו עבורכן מגוון פעילויות חינם ברחבי הארץ בפסח תשע"ו 2016.
כדאי להתעדכן מול המפעילים קיום האירועים לפני !

בנק הפועלים פותחים 40 אתרים ברחבי הארץ חינם.  עומס צפוי, לכן מומלץ להגיע בתחילת היום בפתיחת האתר !  לרשימת האתרים הפתוחים חינם דרך בנק הפועלים פסח 2016 -  http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-10805,00.html

לרשימת אטרקציות מומלצות לפסח בכניסה סמלית או מלאה -  http://imacharedit.blogspot.co.il/2016/04/2016-passover.html

לרשימת אטרקציות ופעילויות שונות בצפון ליחצו כאן-  http://imacharedit.blogspot.co.il/2016/04/blog-post_6.html


השנה לראשונה, פסטיבל "מפה ומצה", לכל המשפחה יתקיים באתרי מורשת מגוונים ברחבי הארץ ביוזמת שרת התרבות, מירי רגב, ובשיתוף המועצה לשימור אתרים בו מגוון פעילויות יהיו חינם!


פרטים מלאים על הפעילויות באתרים ניתן למצוא באתר המועצה לשימור אתרים www.shimur.org , ובפייסבוק 'המועצה לשימור אתרים'


'בארות בנגב', קיבוץ עלומים

סיפורה של ההתיישבות היהודית בנגב הצפון מערבי. . כולל מיצג אורקולי "ובחרת בחיים" ותערוכת "חפצים שמספרים", פעילות במגדל המים של בארות יצחק, סדנאות יצירה לילדים, הפרחת בועות סבון, משחקי רצפה, סיור חווייתי ברכבת ברחבי קיבוץ עלומים ותיאטרון בובות. האתר נגיש לנכים.
פרופ' יפני  יגיע למקום בשני ימי הפעילות לחקור את המים המעטים שיש בנגב ולשאול את המבקרים שאלות.
אסף אשתר יופיע במקום עם מופע בעקבות המילים הקסומות "אספון"
המופע יתקיים ביום ג', בשעה 12:00.


בית הרב קוק, ירושלים



 הבית מציע סיור מודרך בין המוצגים האותנטיים בני 100 שנה המוצגים במקום. הסיור כולל ביקור בחדר עבודתו של הרב קוק בחדר האורחים ובאולם בית המדרש של ישיבת מרכז הרב .בסיור ישמעו המבקרים על דמותו המיוחדת של הרב קוק שהיה הרב הראשי האשכנזי הראשון בישראל ויהנו מהצגת תיאטרון מסורתית.
באתר תתקיים הופעה מיוחדת של אהרון רזאל שיארח את עובדיה חממה.
המופע יתקיים ביום ג', בשעה 12:00.


בית הכנסת החורבה , הרובע היהודי, ירושלים

 בקומת הכניסה ייפתחו דלתות הנחושת הגבוהות ויחשפו את המבקרים לקדושה מפעימה ביופייה. הסיור יעלה לגובה 24 מטרים אל כיפת בית הכנסת שם נמצאת תצפית כפולה: תצפית אחת המשקיפה פנימה אל חלל בית הכנסת המפואר, והאחרת, חיצונית, תצפית 360 מעלות אל כל נופי ירושלים. דמותו של נחמיה, תושב המקום, תלווה את המבקרים בסיורים ותספר את סיפור הרובע.
בית הכנסת יארח 2 מופעים מיוחדים: הזמר שי צברי ו-2 נגנים יגיעו למופע פיוטים מרגש ביום שלישי, בשעה 13:00, והזמר עמיר בניון יופיע במקום למחרת, יום ד', בשעה 13:00 בהופעה שתהדהד בחלל בית הכנסת העתיק

אתר מורשת גוש עציון, כפר עציון

אתר הנצחה ומרכז המבקרים להנחלת מורשת עציון, בקיבוץ כפר-עציון. המקום המספר את סיפור גבורתם של מתיישבי גוש-עציון ולוחמיו - ההתיישבות, המערכה והשיבה, באמצעות חיזיון אור קולי, תערוכת הנצחה, ארכיון, גן זיכרון ותצפית גג לנוף הרי חברון וסיור ארכיאולוגי. מהאתר יוצאים סיורים לאמת הביאר (אמת מים תת-קרקעית) – חלק ממערכת המים שבנה הורדוס להולכת מים לירושלים ולבית המקדש, כולל הליכה חוויתית בנקבה שמימיה הזומרים מגיעים עד גובה הברכיים! במקום יתקיימו סדנאות יצירה לילדים בחימר ויצירת פרפרים.
ביום שלישי, בשעה 12:00 שחר אריאל ישיר משירי מאיר אריאל ויארח את אליעזר בוצר, ולמחרת, ביום רביעי, להקת נוגה תופיע עם מופע המחול "הבית החדש של שירה"
המופעים יתקיימו בימים שלישי ורביעי בשעה 12:00. האתר נגיש לנכים.


מערת הפלמ"ח, קיבוץ משמר העמק

בלב היער של הקיבוץ, שוכנת לה בסתר מערה גדולה, מערת הפלמ"ח – המקום שבו התאמנו שתי המחלקות הסודיות של הפלמ"ח: מחלקת המסתערבים והמחלקה הגרמנית. באתר סרטון המספר את התקופה, תצוגת כלי נשק וציוד ששימשו בסתר את הלוחמים וסיפורים מרתקים. סיור במערה המשלב גם תצפית מראשו של "הר הגעש" החולש אל נופי עמק יזרעאל המרהיבים ויערות מנשה הירוקים. מהמקום יוצאים ניווטים תחרותיים, פעילות בפארק אתגרי, "שביל החידות" ומשחק זיכרון פלמ"חי אותנטי. בימי 'מפה ומצה' האתר יארח הצגה של תיאטרון אורנה פורת, האוצר שאינו נגמר, ואת המופע 'דלת הקסמים' – משיריה של נורית הירש.
האוצר שאינו נגמר -הצגה.
ההצגה תתקיים ביום ג', בשעה 15:00.
הצגה-"דלת הקסמים" -  המופע מיועד לגילאים 2-7.
המופע יתקיים ביום ד', בשעה 12:00.


מצפה גבולות, קיבוץ גבולות

מצפה גבולות מחלוצי ההתיישבות בנגב הינו אתר ביקור ופעילות חווייתי ייחודי. לבני הבוץ (אדובה) ממנו בנויים קירותיו וחומותיו של מצפה גבולות. הביקור במצפה מחזיר את המבקרים אל אמצע שנות הארבעים של המאה הקודמת וחושף את האתגרים בחיי היומיום של החלוצים הראשונים בנגב. סיור במקום כולל ביקור במוזיאון לליטוש יהלומים שפעל במקום בשנות ה-50 , היכרות עם שיטת הבנייה בבוץ "אדובה" ממנו בנויים רוב מבני המצפה, תצוגה ייחודית של קו צינור המים המערבי של מקורות שהונח בשנת 1948 וסיפורי חלוצים. המבקרים יוזמנו לבנות בבוץ, להתחפש לחלוצים, לעלות על טרקטורים עתיקים וגם להנות מהצגות של תיאטרון הקרון – קרקס קוביות ו"יואל אמר".
קרקס קוביות .
המופע יתקיים ביום ג', בשעה 12:00.
"יואל אמר" - הצגה מוזיקלית בהשראת ספרו של יואל הופמן "בפברואר כדאי לקנות פילים".
המופע יתקיים ביום ד', בשעה 12:00.


מקווה ישראל, חולון

בלב גוש דן שוכן מקוה ישראל- בית הספר החקלאי היהודי הראשון בארץ . בית הספר הוקם בשנת 1870 ושימש כמוסד החינוכי שבו למדו בני ישראל את עבודת האדמה וממנו יצאו להקים יישובים חקלאיים בכל רחבי הארץ. בכל נקודה יחכה מדריך לספר את סיפורי המקום, המורים והתלמידים. במהלך הטיול כל משפחה מקבלת חוברת "מסע בעקבות מקוואים", בעזרתה עוברים מאתר לאתר עם כתבי חידה מרתקים, ויחד איתה מכינים יצירות שונות, מוביילים, עציצים ועוד. אברום, החלוץ, ילווה את המטיילים במסעם ההיסטורי ובין המופעים במקום.
יום ג'
11:00 – עצי הפיקוס - טריו ג'אז וקלאסי
12:00 - אודי ואביעד – הצמד הכי מצחיק בארץ במופע בידור מוסיקלי מוטרף לכל המשפחה.
13:30- חגיגה כורדית עם אילנה אלייה - שירתה של הזמרת-יוצרת אילנה אליה ממזגת מסורת מקומית,
יום ד'
10:30-13:30 - קריוקי ומסיבת ריקודים לילדים
14:00 – יובל דיין בהופעה!
14:20 – דברי שרת התרבות, הגב' מירי רגב
14:30 - מחסן השטוזים של דתיה בן דור ההצגה לגילאי 6-3.


פרדס מינקוב, רחובות

. בפרדס עבדו אנשי העלייה השנייה אשר החיו את העבודה והשפה העברית. כאן, בינות עצי ההדר הריחניים, אפשר להריח ולשמוע את סיפורם של הפרדסים הראשונים בארץ ישראל. במקום מתקיימים סיורים מודרכים בפרדס להכרת זני ההדר השונים, ביקור בבית האריזה המשוחזר, בבאר המים העמוקה המחופה רצפת זכוכית ולה מנוע משנת 1920, בבריכת אגירה עליה כתב ס. יזהר את סיפורו "רחצה בבריכה", וכן צפייה בחיזיון אור-קולי המספר באורווה המשופצת. לא לפספס את הנסיעה ב"טרזינה" (קרונית להובלת פרי) - רכבת על מסילה החוצה את הפרדס מקצה אל קצה! את הביקור במקום תלווה להקת מתופפים שיעבירו סדנאות תיפוף והצגות ילדים של תיאטרון חנוך רעים, והמדיטק שיציגו בשני ימי הפעילות, בשלישי ורביעי.
11:00 - סיפור מסע - תיאטרון מדיטק חולון –
13:00 – סיפורים מתוך השקט
 ההצגות מתאימות לגילאי 7-3.


צריף בן גוריון – שדה בוקר

צריף בן-גוריון הוא ביתו המקורי של ראש הממשלה הראשון של ישראל. בצוואתו ביקש להשאיר את ביתו כפי שהיה, ועד היום ניתן לראות את הצניעות הרבה בה הוא חי. כיום משמש הצריף כאתר מורשת מודרני ברמה בינלאומית, שבו מוזמנים המבקרים להציץ אל חייו הפרטיים של דוד בן-גוריון. אל הצריף המקורי הצטרפו 3 מבתי השכונה ובהם הקימו חדרי תצוגה חדישים לתערוכות והפתעות. באחד החדרים החדשים המבקרים יוכלו לשחק בשולחנות פעילות ממוחשבים ע בנושאים שהיו קרובים וחשובים לבן-גוריון -הנגב, צה"ל ותפקידו של הנוער בישראל, ובחדר זה מוצגות גם קריקטורות של בן-גוריון, ואסופת מכתבים מרתקת בינו לבין בני נוער.אל המקום יגיע גם סבא טוביה למופע לילדים.
סבא טוביה מגיע לבקר את נכדתו גילי, ומפתיע אותה בחגיגת שירים, ספורים וריקודים לכבוד יום הולדתה. בהצגה צבעונית, מוסיקלית ומצחיקה משולבים קטעים נבחרים מתוך הקלטות האיכותיות, וההצגות של סבא טוביה: מסיבה ביער עם סבא טוביה, ספורים כיד המלך, סיפורי התנ"ך ואפילו טובי דובי והמלך טוביהו באים לבקר.
המופע יתקיים ביום ג' בשעה 15:00.


רכבת העמק, כפר יהושע

סמוך לכניסה למושב כפר יהושע, קיימים שורת בתי אבן עתיקים השוכנים בלב חורשת אקליפטוסים גבוהי צמרת. כאן פעלה קרוב ל-50 שנה תחנת 'תל אל-שמאם' - אחת התחנות הראשיות והמרשימות לאורך תוואי רכבת העמק המיתולוגית. באתר שבעה מבני אבן בסגנון טמפלרי, קרונות מהתקופה הטורקית והבריטית. בטרמינל הישן מחכה למבקרים תצוגה מרהיבה המשחזרת את סיפורה של רכבת העמק באמצעות רכבת מיניאטורית נוסעת! זאטוטים יוכלו להנות מסרטון מונפש בתוך קרון הרכבת, ובמגדל המים, המקום החשוב בתחנה, קיים מנוע קיטור משוחזר שעדיין פועל ומשחזר את פעולת שאיבת המים מהבאר והעברתו לקטר קיטור..


אירועים חינמים נוספים שלא במסגרת  "מפה ומצה"-


 בימי חול המועד בחג הפסח – חג החירות -  יקיים מרכז מורשת בגין בירושלים הפנינג לכל המשפחה בסימן "יוצאים לחירות"- והכל בחינם.

·     מוזיאון בגין-  מוזיאון המציג את חייו ומורשתו של ראש הממשלה השישי של מדינת ישראל, מנחם בגין.
המוזיאון הינו חוויה רב-חושית המורכבת ברובה מסרטים ומיצגים אורקוליים. המבקר במוזיאון עובר בין המיצגים המלווים את חייו של מנחם בגין החל מילדותו באירופה ועד לכהונתו כראש ממשלה.   
·     "אפיקומן על הזמן" – בשעה שיושבים כל המשפחה לחגוג סביב שולחן הסדר באים לביקור כמה דמויות מרתקות מההיסטוריה היהודית- בואו גם אתם לפגוש  אותם- מופע משעשע ומסקרן לכל המשפחה בו ימחישו השחקנים את סיפורם של מנהיגים יהודים במאבקם לחירות לאורך ההיסטוריה היהודית.
שעות ההצגה: 12:00, 14:00, 16:00  
·    תערוכה חדשה "בעט ברזל בציפורן שמיר"- לציון 100 שנה להולדת יצחק שמיר- תערוכה הסוקרת את סיפור חייו של שמיר באמצעות פריטים נדירים, תמונות וסרטונים
 ·         פעילויות יצירה והפעלות לילדים. 11:00-17:00
 ·         סדנת ציורי נוף אל מול חומות העיר העתיקה- בואו גם אתם להיות אומנים צעירים וללמוד איתנו את עקרונות הציור אל מול הנוף הייחודי הנשקף ממרכז בגין
שעות הסדנה: 11:00, 13:00, 15:00
·      הסרט "יהודי פשוט"- סרט מיוחד העוסק באופיו המיוחד ובאנושיותו של מנחם בגין, לאורך התקופות השונות בחייו.  
הסרט יוקרן כל שעה עגולה- 10:00-17:00
 ·   "מסע אל העבר" – משחק מטמון משפחתי. הרחובות הסובבים את מרכז בגין קמים לתחייה בעזרת כתב חידה לכל המשפחה . כתב חידה לסיור עצמאי בסביבת המרכז- משכנות שאננים, תחנת הרכבת הישנה ועוד.
מוזיאון בגין יהיה פתוח בימים אלה בשעות פתיחה מורחבות (9:00-19:00)
הביקור במוזיאון בגין בסיורים מודרכים ובתאום מראש בלבד
 כל הפעילויות במוזיאון במהלך חול המועד הן ללא תשלום ובשיתוף עם בנק הפועלים. פרטים נוספים בטל'  02-5652011או באתר האינטרנט של מרכז בגין www.begincenter.org.il
מרכז מורשת בגין, רח' ש.א נכון  6 ירושלים (סמוך למשכנות שאננים, מול הסינמטק)

מתחם שרונים הוד השרון 




פסטיבל נייר מגיע למתחם שרונים בניצוחה של האוצרת האומנותית הדס איצקוביץ

Paper art    




-הכניסה חינם-

פסטיבל בו ייקחו חלק אמנים ומעצבים בנייר בכל התחומים, מיצירות אומנות קלאסיות של עיסת נייר (פיסול קונבנציונלי), קיפולי נייר (אוריגמי), נגזרות נייר (קאטריגמי קלאסי שמחזיר אותנו לחוויות ילדות ), גלגולי נייר (קווילנג) אל מול עבודות מודרניות של מעצבים ישראלים מתחומים שונים כמו מיצג אופנה מנייר, סדנאות נייר, תערוכה, יריד מכירות וכדומה. המתחם מציע שלל פעילויות ללא תשלום לילדים ולמבוגרים.
הפסטיבל בין התאריכים ה- 24.4.16-28.4. מציע מגוון פעילויות באווירת החג, מתחמי יצירה, פעילויות, סדנאות ומופעי חג. בנוסף יוצב במתחם מיצג אופנה ענק הפתוח לקהל הרחב


לו"ז ושעות הפעילות:
התערוכה והמיצגים יוצגו כל יום מ-10:00-20:00.  בחמישי מ-10:00 – 15:00.

  • סדנאות עבודה בנייר – 10:30-13:30, 16:30-19:30. יום חמישי 10:30-13:30.
  • מופע רחוב של משפחת הנייר – 16:00-19:30.
  • ההצגה איש הנייר מבית "תיאטרון טוב" – 11:00.


 ימים א'-ה' בין השעות 10:00-20:00 וביום שישי בין השעות 10:00-15:00.


  מתחם שרונים, הרקון 2 הוד השרון



תגובה 1:

  1. היי , מדהים ביותר !!! תודה רבה על הליקוט . נשמח לעוד אם יש כמובן

    השבמחק