יום שני, 8 באוקטובר 2018

ביקור משפחתי רב גילאי במוזיאון המדע בירושלים mada.org

מחפשים בילוי משפחתי רב גילאי מעשיר חוויתי מלמד ונקי מתכנים ?
במוזיאון המדע בירושלים כבר הייתם? אנו ממליצים!
בביקורינו האחרון בחוה"מ סוכות בירושלים חיפשנו אטרקציה מעניינת שעדיין לא ניסנו, אטרקציה שמתאימה לשלוש דורות-סבא סבתא, הורים ונכדים בגילאי שמונה חמש ושנה. מאתגר למצוא משהו המתאים ומרצה לכולם, אבל מצאנו-
את מוזיאון המדע בירושלים!
אז מה יש שם ?
נושא המוזיאון הוא מדע.
מטרת המוזיאון היא לעורר את הסקרנות ולהעמיק את ההבנה בעולם הטבע והטכנולוגיה ועוד

במוקד המוזיאון תערוכות של מוצגים אינטראקטיביים. המוצגים מלווים במגוון רחב של פעילויות המעמיקות את ההבנה ומרחיבות את החוויה.
המוצגים והפעילויות מותאמים לכל קשת המבקרים,

המוצגים מופעלים ע"י המבקר-אנחנו , ובכך הם מעניינים, מהנים ומלמדים במיוחד. המוצגים מעודדים שיתוף פעולה והידברות בין המבקרים, ומלווים בהנחייה של מדריכים.במילים אחרות- זה המוזיאון היחיד שבו ניתן רצוי ואף חובה על המבקרים לגעת ,למשש , להפעיל ,ובלי פחד של לשבור ובלי צורך לומר לילדים -תיזהרו, בעדינות וכדומה!
התוכן של כל מוצג ממוקד לרוב סביב תופעה מדעית אחת-ככה המסר מועבר בקלות, לדוגמא- בחלק של איזון ושיווי משקל מספר מתחמי משחק לכל הגילאים גם למבוגרים וגם לילדים להתנסות במספר פעילויות שונות שבשורה תחתונה מעבירים את המסר והרעיון של שיווי המשקל, וזה רק דוגמא, יש פעילויות על אודות החשמל, כח הגדילה בטבע, סטטיסטיקה והסתברות חוויתית ועוד.
אפשר לטייל במוזיאון המדע שעתיים שלוש ואפשר גם יום שלם!
אפשר להצטרף למדריכים לסיורים , הילדים אהבו להתנסות ולהסתובב חופשי ,לגעת, למשש, לקרוא את ההוראות ולהתנסות בעצמם.
ועכשיו סיור חדש במוזיאון המדע-
לראשונה בישראל - תערוכה בינלאומית היישר מפריז
* מתחם הרפתקאות לילדים * סדנאות בנייה והתנסות לילדים * הדגמה מדעית משעשעת * חדר סיפור * עשרות מוצגים אינטראקטיביים * תערוכות עיצוב וצילום * סיורים * סרט בתלת ממד
נעילה 10.12.2018
 
תערוכה לכל המשפחה עוסקת לראשונה בישראל בנושאים של סיכון ו/או סיכוי ומתקיימת כאמור במסגרת עונת ישראל-צרפת 2018.
בתערוכה נהנים הקטנים והגדולים ממוצגים אינטראקטיביים כמו רולטה חשמלית קבוצתית, הליכה על חבל דק, משקפיים מצחיקים,  עמדות 'בחן את עצמך', סרטונים שיבחנו האם אתם נוטלי סיכונים ויעניקו הערכה אישית ושלל פעילויות נוספות המתאימות לכל המשפחה.
לצד התערוכה תוצגנה שלוש תערוכות נוספות. שתיים מהן תוצר שיתוף פעולה עם האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל:
בראש טוב: תערוכת קסדות מעוצבות על ידי סטודנטים לעיצוב תעשייתי בצלאל. הקסדות עוצבו במהלך קורס המתקיים בשנה השנייה ללימודים בו מעצבים הסטודנטים מוצרים נדרשים.  הסטודנטים התבקשו לעסוק בעיצוב אמצעי הגנה לראש מפני אימפקט (מנחים: ערן לדרמן דב גנשרוא וחיים פרנס ).
Safety ציוד מגן: תרגיל מידול אחת הדרכים המקובלות לניהול סיכונים הוא שימוש באמצעי מגן – מוצרים ששומרים עלינו מפגיעה בתחומים מגוונים כגון ספורט, עבודה, רפואה ועוד. בתערוכה מוצגים חפצים מקטיני סיכון – מוגדלים בפרופורציה ענקית! דגמי מוצרים מוגדלים אלו נעשו כחלק מהכשרתם של הסטודנטים בשנה הראשונה ללימודיהם במחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל, במסגרת הקורס "ארגז כלים" – קורס בסיס שעוסק בקשר שבין מתן צורה לטכנולוגיה, והקשר בין תכנון לייצור. מנחים: חיים פרנס ודב גנשרוא.
"לא טרף קל" – כיצד מתמודדים בעלי חיים עם טורפיהם? תערוכת צילומי טבע מרתקים הסוקרת מגוון מנגנונים ותגובות המאפשרים לבעלי חיים להתמודד עם סכנת הטריפה דרך הפחתת הסיכון שיתגלו, יותקפו וילכדו בידי טורפים 
מסמרי שיער, אאוץ', אמיצים על עצים ועוד שלל פעילויות בתערוכה:
'מסָמְרֵי השיער': הדגמה מדעית משעשעת סביב מוצג ואן דר גרף המצליח לסמר שיער, להעיף אביזרים באוויר וכל זאת באמצעות חשמל סטטי (לכל המשפחה).
סדנת בנייה 'אאוץ'!': כל מבקר בתערוכה יוכל "לנעוץ" מסמר באצבעו ללא טיפת דם אחת..... בנייה ברוח MAKE  אותה יקחו למזכרת (מגיל 4 ומעלה).
בסביבה חדשה וייחודית מבית היוצר של מוזיאון המדע, 'אמיצים על עצים' - מוזמנים הילדים להיות 'על הגובה'. בחצר המוזיאון יוצבו שלושה מבנים מוגבהים שיאפשרו לילדים להסתכל רחוק, לבדוק את הגובה, לצעוד על גשר תלוי, לפחד ולהתגבר על הפחד, לטפס למשש להעז ולהיזהר (מגיל 4 ומעלה)
מעוף השמיים – סרט בתלת מימד
היכולת לעוּף היא אחת הנפלאות הגדולות בעולם הטבע. מיליוני יצורים ממריאים מעל ראשינו כיום, תוך שימוש במגוון מדהים של טכניקות כדי להתגבר על הכבידה ולשלוט בסביבתם האווירית. אבל כיצד עשו בעלי החיים את המעבר המדהים מהארץ לאוויר?
'מעוף השמיים' עושה שימוש במידע מדעי עדכני ובאפקטים טכנולוגיים כדי לחשוף ולהציג את הסיפור שלהתעופה בקרב בעלי החיים.
(קריינות בעברית. 20 דק'. בתשלום נוסף מעל גיל שנתיים: 10 ₪).
                               
המקום מתאים מאד למגזר שלנו החרדי והדתי מכיוון שאין מסרים פסולים, הכל נקי וצנוע, בביקורנו רוב המשפחות היו חרדיות , נהננו לראות משפחות עם ילדים במספר גילאים שונים נוער, ילדים ופעוטות ממשפחה אחת שמשחקים באחווה משפחתית.
בחצר שמו מתחם ג'ימבורי לפעוטות שזה גם נחמד.
סה"כ מקום ממש מהנה הן הילדים והן אנחנו ההורים והן הסבא וסבתא במשפחתינו נהנו להתנסות ולנסות לגעת ולמשש ללמוד ולגלות כל אחד מצא את הדברים שמתאימים לו וחלק התאימו לכולנו יחדיו!
הקטנים מתחת לגיל חמש נהננו מלגעת בלי שיעירו להם ונהננו מהחוויה, פחות הבינו את המהות והרעיון שבכל מתחם, לבני שבע שמונה ומעלה היודעים כבר לקרוא עד גיל מאה ועשרי  החוויה עצומה יותר ,ומעשירה יותר.
מומלץ מאוד ! בביקרונו הבא בירושלים נשקול לקפוץ שוב לנסות ולבקר במה שעוד לא הספקנו שם!
מוזיאון המדע - והכניסה עד גיל חמש חינם!!! 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה