יום שני, 19 בדצמבר 2016

שרש כורכום טרי חוות תקוע, שרש כורכום טרי מאיפה משיגים, חוות תקוע, Turmeric

שרש כורכום טרי-מהיכן משיגים? איפה קונים כורכום טרי? איך נראה שרש כורכום?  מה סגולות הכורכום ומתכונים עם שרש כורכום? איפה מאכסנים כורכום טרי?אם זה השאלות שלכם לאחרונה-סימן שגם אתם התוודעתם לסגולות שרש הכורכום הטרי ומעלותיו!
אז איך הוא נראה?


"חוות תקוע"  החלה בשיווק שורש כורכום טרי ברשתות ובשווקים

"חוות תקוע", המתמחה בגידול ושיווק פטריות אקזוטיות וירקות מיוחדים, החלה לשווק ברשתות ובשווקים שורש כורכום טרי.

 הכורכום נחשב לתבלין נפוץ מאוד במטבחים רבים ברחבי העולם, בעיקר כאבקה - אחרי שיובש ונטחן. "חוות תקוע" מביאה את הכורכום הטרי בצורתו הטבעית – כשורש גולמי, בעל איכויות בריאותיות רבות וטעם עשיר שמשדרג כל תבשיל.

 מוצאו של הכורכום בדרום מזרח אסיה, בעיקר בהודו ובסין, אך כיום אפשר למצוא אותו בכל העולם.  
הכורכום מזכיר בצורתו החיצונית את הג'ינג'ר הטרי, ואכן הם שייכים לאותה משפחה – הזנגביליים. רבים חושבים שמדובר בשורש הצמח או הפקעת, אולם הכורכום וגם הג'ינג'ר אינם שורשים, אלא חלק בצמח שנקרא קנה השורש – גבעול השולח שורשים. הכורכום הוא אחד הצמחים העתיקים ביותר הידועים בשימוש קולינארי ורפואי זה אלפי שנים. ברפואה המסורתית הכורכום ניתן כמרפא למגוון רחב של מחלות – במערכת העיכול, הנשימה, הלב וכלי הדם, הוא מתאים גם לטיפול בבעיות שלד ובמפרקים, מסייע להקלה על מחלות עור ועוד.

החומר הפעיל שבכורכום, הכורכומין, הוא אחד הרכיבים הנחקרים ביותר כיום. הוא נחשב לנוגד חמצון רב עוצמה, בעל תכונות אנטי דלקתיות, אנטי סרטניות ואנטי בקטריאליות. הנטורופתית טל בן דוד מסבירה כי מחקרים רבים שנערכו על הכורכומין מצביעים על יכולתו לסייע במגוון רחב של בעיות רפואיות: מניעת סרטן וטיפול בו, הוא משפר את תפקוד מערכת החיסון, מוריד את רמות הכולסטרול בדם, משפר את יכולת הכבד לפנות רעלים, מסייע למניעת מחלות לב וכלי דם, מפחית מחלות אלצהיימר ובעיות קוגניטיביות בעת זקנה, בעל השפעה מיטיבה במחלות מפרקים, ויעיל בטיפול במחלות מעיים דלקתיות כגון קרוהן וקוליטיס.
כמו כן, הכורכום הטרי עשיר בוויטמינים ובמינרלים רבים, בהם ויטמין C, B6, סידן, ברזל, אשלגן, מגנזיום, אבץ ועוד, החיוניים לתפקודים רבים בגוף.
במטבח – הכורכום הוא המרכיב העיקרי בתערובות התבלינים הידועות – הקארי במטבח ההודי, והחוויאג' במטבח התימני. כמו כן הוא משתלב מעולה במגוון מאכלים – מרקים, תבשילי אורז, ירקות, עוף, בשר, דגים, שייקים ועוד. הוא מוסיף טעם, צבע והרבה בריאות.

 אופן השימוש: שוטפים את השורש ומגרדים אותו לתוך התבשיל (אין צורך לקלפו). אפשר להשתמש בשורש הטרי בכל מתכון שמקובל להשתמש בו בתבלין היבש, כאשר יחס ההמרה הוא: כפית אבקת תבלין כורכום יבש = 2 ס"מ שורש טרי.
אופן האחסון: מומלץ לשמור את השורש הטרי בקירור או בהקפאה (לטווחי זמן ארוכים יותר).

 כשרות – כשר למהדרין בהשגחת המועצה הדתית גוש עציון.

מחיר לצרכן: כ-14 ש"ח (למגשית של 120 גרם).

להשיג ברמי לוי, שופרסל, מגה, טיב טעם, פוליצר, טבע קסטל, סטופמרקט, חצי חינם, שווקים וחנויות פרטיות.
בתוך מארז השרש כורכום יש גם עלון עם מתכונים ושימושים לכורכום-

 
מאת השף: עמיר אילן – דן גורמה
 רכיבים ל-8-6 מנות
1/2 ק"ג דלעת קלופה
1/2 ק"ג בטטה קלופה
4 שיני שום קלופות
1 כף שמן זית
3 בצלצלי שאלוט או בצל בינוני קצוץ
1/2 כפית אגוז מוסקט
2 כפות שורש כורכום טרי מגורר
1 כפית שורש ג'ינג'ר טרי קצוץ
מלח ופלפל לבן טחון
1 ליטר ציר ירקות או מים
1/4 כוס שמנת מתוקה או קרם קוקוס
2 כפות גרעיני דלעת מטוגנים להגשה
 אופן הכנה
 
1   מחממים תנור ל-170 מעלות.
2.      חותכים את הדלעת והבטטה לחתיכות אחידות, מניחים בתבנית צלייה, מוסיפים את שיני השום ואופים 10 דקות. מוציאים את השום (שומרים בצד) וממשיכים לצלות עד להתרככות הירקות.
3.      במקביל, מטגנים את הבצלים בסיר גדול עם כף שמן זית עד שהבצל מתרכך ונהיה שקוף. מוסיפים את הג'ינג'ר, שורש כורכום טרי, והתבלינים היבשים, וממשיכים לטגן כמה דקות עד שעולה ארומה טובה. מוסיפים לסיר את הירקות הצלויים, השום והציר או המים, מביאים לרתיחה. מנמיכים להבה וממשיכים לבשל ללא כיסוי כ-20 דקות, עד להצטמצמות והסמכה קלה של הנוזלים.
4.      בעזרת בלנדר מוט מרסקים את הירקות למרקם חלק. טועמים ומתקנים תיבול במידת הצורך. מעבירים לקעריות אישיות, מקשטים במעט שמנת מתוקה או קרם קוקוס. זורים מעל גרעיני חמנייה ומגישים.
למידע ומתכונים נוספים: http://www.tekoafarms.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה