יום שני, 12 בספטמבר 2016

סיורי סליחות חוויתיים בירושלים במוזיאון המוסיקה + סיורי סליחות ברובע היהודי slihot elool

חודש אלול, ה-חודש לחזרה בתשובה, ולסיורי סליחות .
סיורי סליחות-אין כמו לחוות בעיר הקודש-ירושלים.
ביום חמישי האחרון הוזמנו להתרשם מסיור סליחות , הפעם חדשני -סיור סליחות משולב במופע סליחות מוסיקלי- במוזיאון המוסיקה העברי בירושלים.
מה היה לנו בסיור? את הסיור ערך לנו המוסיקאי אלדד לוי, אמן ויוצר, שהעביר לנו סיור חוויתי במוזיאון , אלדד מנגן מוכשר , הדגים לנו נגינה על כלים מכלים שונים במוזיאון שלא התוועדנו אי פעם לקיומם.
בכלל , המוזיאון מחולק ל7 חללים לפי התפוצות - מרוקו, אסיה, אירופה, אפריקה ותימן ועוד. בכל חלל כלי נגינה מאותם התפוצות, יש לציין שבכניסה למוזיאון כל אורח מקבל טאבלט ואוזניות, מצמידים את הטאבלט לכלי נגינה -ובטאבלט מופיע כל המידע על הכלי והדגמה של המוסיקה המופקת ממנו .(בסיור הזה שהינו סיור סליחות היה ללא טאבלט אלא הדגמה של חלק מהדברים ע"י המדריך)
 יש לנו כ"כ המון מה להגיד ולספר על המוזיאון, אך לא נגלה לכם את הכל, כדי להשאיר לכם את אלמנט ההפתעה, רק רמז-אל תשכחו לבקש מהמדריך להפעיל את הפסנתר ולספר לכם עליו!
המוזיאון מומלץ לכל העדות והמוצאים, כל עדה תמצא במוזיאון את הפינה של המוצא שלה, המבוגרים ביננו ישמחו לראות את זכרונות ילדותם, והצעירים והילדים יכירו את מורשת אבותהם.
בקיצור, מוזיאון מומלץ!
ושכחנו לספר שבמוזאון קיים דגם ביהמ"ק עם משקפי תלת מימד-משהו מיוחד שחייבים לראות!
המוזיאון נפתח בחודש ניסן האחרון, וכבר אלפי מבקשים הספיקו להיות בו. במוזיאון הושקעו מליוני שקלים-רואים את ההשקעה בכל פינה ועיצוב.
למוזיאון אפשר להגיע במשך כל היום (בשעות הפתיחה כמובן) , לטייל במוזיאון עצמאית , או לסיור מודרך בקבוצה , ועכשיו בחודש אלול-חודש הרחמים - המוזיאון מקיים סיורי סליחות מוזיקלים ומעניינים. בתיאום מראש בטל  025406505 הכניסה למוזיאון ולסיורים בתשלום. מתאים לילדים מעל גיל חמש.(קטנים יותר לא ימצאו את עצמם שם )

שימו לב- למוזיאון יש חצר, שהכניסה אליו חופשית, כל החודש בשעות הערב מתקיימים הופעות במקום (בררו לפני עם המויזאון מה סגנון המופעים לפעמים יש פייטנות אבל לפעמים הופעות נשים) . ניתם לשבת בשולחנות במקום אם מזמינים באחת המסעדות המקיפים את הכיכר.
חצר המוזיאון
אתר המוזיאון-
http://hebrewmusicmuseum.com/il/

רוצים מהמוזאון להמשיך לסיור נוסף ושונה? בואו לסליחות ברובע היהודי בירושלים!

מיד אחרי מוזאון המוסיקה המשכנו את הסיור ברובע היהודי, החברה לפיתוח הרובע מוציאים סיורים כל יום חמישי משער יפו בחודש אלול עד יום כיפור, הסיור עולה 60 שח ,וכולל כניסה ל3 אתרים מעניינים ומרתקים שהכניסה אליהם בדר"כ היא בתשלום ופה היא כלולה במחיר- בי"כ החורבה, הרובע ההרודיאני -מקום מהמם . והגן הארכיאולוגי.
הסיור בליווי פייטן.

הסיור שלנו לווה ע"י גר צדק מקסים שתקע לנו בשופר, ניגן בגיטרה וסיפר לנו איך הגיע מחיק הנצרות ליהדות עד לגיור מלא.
את הסיור ליווה אותנו מדריך מקסים, שופע סיפורים וידע, שהעביר בחן את הסיור, לקח אותנו לכל מיני פינות מפתיעות ולא מוכרות ברובע היהודי, ממש חוויה לנשמה! סיימנו את הסיור בתפילה בכותל המערבי .
 
עידכנו אותנו שבתאריכים ז'-ח' בתשרי מהשעה תשע בערב עד חצות  יתקיימו סיורים נוספים בעיר העתיקה , סיורים שיתחילו במשכנות שאננים, דרך גיא בן הינום, קבר דוד , בית כנסת הרמבן , תצפית על הר הבית ועוד. עלות סיור כזה 25 שח לאדם.

מספר המקומות לסיורים מוגבל, לכן ההרשמה לסיורים היא מראש דרך אתר האינטרנט של החברה לפיתוח הרובע בכתובת www.rova-yehudi.org.il ,או במוקד התיירות בטלפון4987*
שיתקבלו תפילותיינו ברצון לפני היושב במרומים!




 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה