יום ראשון, 25 בפברואר 2018

אופה בריאות? על קמחים עתיקים כבר שמעת?סדרת קמחים עתיקים המיוצרים מזני חיטה קדומים "אמר", "אינקורן" ו"קמוט" ancient flour

אופה הרבה? שומרת על בריאות המשפחה ושמה דגש על קמחים מלאים?
בוודאי תרצי לשמוע על ייצור חדש של סדרת קמחים עתיקים המיוצרים מזני חיטה מהקדומים ביותר שידועים לאדם! "אמר", "אינקורן" ו"קמוט"
לכל שוחר או שוחרת בריאות ידוע וכואב כי רוב המזון שקיים כיום הינו מהונדס או בהתערבות האדם.
כמה נפלא לראות כי עדיין יש בנמצא היום מוצרי גלם שהם "עתיקים" וללא התערבות ושינויי אדם או שנים.הזנים העתיקים של הקמחים הללו לא עברו שינויים גנטיים כלל!
הקמח מתאים לאפייה ושימוש כבכל קמח מלא!

 להשיג בחנויות טבע ובחנויות מובחרות: קשת טעמים, חוש הטעם, פורטי סטריט (ר"ג), מאפיית בורקין, הלחם של תומר, קול הטבע (רמת ישי), נושה לחמון (פ"ת), הארץ הטובה (הרצליה), מאיה בוטיקטבע, פת שטינבך, רני אורגני, שהרבאני (רמת השרון), רשת בוסתן מוצרי בריאות וטבע, טבע גדרה, אנשי הזית (נמל ת"א), הירקניה של אבנר, שוק האיכרים (נשר), מעוז הגרעין והתבלין (מבשרת ציון).

כמו כן אפשר להזמין במשלוח ישיר לבית הלקוח, דרך אתר החברה, או בטלפון 04-8672137.

כשרות: בכשרות מהודרת בד"צ העדה החרדית ירושלים.
מחירים מומלצים: אמר, אינקורן - 18-13 ש"ח (לאריזה של 1 ק"ג).
קמוט: 28-18 ש"ח (לאריזה של 1 ק"ג).
 
ולאוהבי המידע -לקריאה במה מדובר-
חיטת "אֶמֶר", היא החיטה המקומית העתיקה של ישראל – אותה חיטה בוורסיית בר שמצא האגרונום אהרון אהרונסון ליד ראש פינה. האֶמֶר תורבת לראשונה במזרח התיכון והיה נפוץ ברחבי העולם העתיק – מאזור ישראל ועד אירן של ימינו. גידול האֶמֶר היה נפוץ בארץ ישראל הקדומה עד סוף תקופת הברזל. האֶמֶר נאסף על ידי ציידים-לקטים אלפי שנים לפני שתורבת. האֶמֶר היה הגידול העיקרי במצרים הפרעונית ושימש להכנת הבירה והלחם המצרי הקדום עם השעורה. תכונותיו של האֶמֶר מאפשרות לו לגדול יפה במיוחד באזורים הרריים, על אדמות דלות. זו הסיבה העיקרית לתפוצתו הרחבה בעבר. כיום האֶמֶר גדל בעיקר בהרים, והוא מרוכז בטוסקנה באיטליה, שם הוא מבוקר ומוגן על ידי החוק. האֶמֶר מוכר גם בשמו האיטלקי "פארו" (Farro), והוא מכונה לפעמים "כוסמין איטלקי".
האֶמֶר עשיר בוויטמינים (B3), במינרלים, בחלבונים ובסיבים תזונתיים. לחיטה טעם מתוק ואגוזי.
חיטת "אינקורן" היא החיטה הראשונה והעתיקה ביותר שידועה למדענים והיא נחשבת לחיטה הראשונה שידע האדם – חיטת הבר. מוצאה כנראה במרכז אנטוליה שבטורקיה. לצד האֶמֶר, חיטת האינקורן נחשבת לחיטה הראשונה שתורבתה על ידי האדם. גרעינים של חיטת הבר – הזן הפראי – מתועדים לראשונה בסביבות שנת 7500 לפני הספירה. עדויות לגידולים של אינקורן נמצאו באזורים הרריים של דרום מזרח טורקיה, במרכז אנטוליה.
חיטת האינקורן משגשגת באדמה שרוב סוגי החיטה אינם יכולים להתקיים בה. חיטת אינקורן גדלה בשפע לפני אלפי שנים, אך היום הגידול מוגבל לאזורים מצומצמים – מרוקו, צרפת, טורקיה וחלק מרוסיה. החיטה אינה נזרעת תכופות והיא נחשבת "מזון על".
חיטת "קמוט" - חורסאן היא חיטה עתיקה שגדלה בחוות גידול אורגניות בצפון אמריקה ובקנדה, ללא הכלאות, התאמות או שינויים גנטיים.
הקמוט נחשבת לחיטה משובחת בשל ערכיה התזונתיים הגבוהים, הקלות שבה היא מעוכלת, הטעם המתקתק והאגוזי שלה והמרקם היציב שלה.
צבעה של הקמוט זהוב עשיר, והיא גדולה פי שלושה מהחיטה המודרנית.
הקמוט עשירה בחלבונים, חומצות אמינו, ויטמינים ומינרלים - בעיקר סלניום, אבץ ומגנזיום.
בעלי רגישות לחיטה מעידים שהיא נוחה לעיכול למרות שהיא מכילה גלוטן.


 מידע נוסף באתר החברה www.hagdolot.co.il ובפייסבוק: הטחנות הגדולות של א"י.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה