יום שלישי, 15 באוגוסט 2017

חניכיים מדממים בהריון-מה עושים?

חניכיים מדממות בהיריון: האם זו סיבה לדאגה?
חניכיים מדממות ? חניכיים מדממות בהריון? מה עושים דם בציחצוח השיניים? דלקת חניכיים בהריון?
כתבה מאת מומחי מרידול -

היגיינה טובה של הפה והשיניים חיונית לבריאות ולבריאות העובר. חניכיים מדממות בהיריון אינן בעיה חמורה, אבל כזו שמחייבת אותך לנקוט כמה צעדים חשובים בכדי לשמור על תחושתך הטובה ושלוותך.
למה זה קורה?
דימום מהחניכיים הוא סימפטום של דלקת חניכיים (ג'ינגיביטיס). על-פי Baby Center, מדובר בדלקת חניכיים בהיריון, מצב ייחודי שבו החניכיים רגישות יותר לדלקת עקב השינויים ההורמונליים שגורם ההיריון. הדלקת הזו הופכת את החניכיים לרגישות יותר לחיידקים המצויים בפלאק – רובד חיידקי השן. דלקת חניכיים בהיריון עלולה לגרום לחניכיים רגישות ונפוחות במהלך ההיריון, וזו הסיבה שהן מדממות לעתים קרובות בזמן שאת מצחצחת או מנקה בין השיניים עם חוט דנטלי.
סיבוכים
דלקת חניכיים בהיריון (וגם כשאינך בהיריון) היא צורה קלה של מחלת חניכיים העלולה להחמיר ולהפוך לדלקת מסב השן (פריודונטיטיס), מצב העלול להגדיל את הסיכון ללידה בטרם עת, למשקל נמוך של התינוק בלידה או לרעלת היריון. שמירה נאותה על היגיינת השיניים והפה במהלך ההיריון ואחריו תסייע במניעת הבעיות הללו ותבטיח שתינוקך יהיה כמה שיותר בריא במהלך ההיריון ואחרי הלידה.
מה אפשר לעשות?
היגיינה טובה של השיניים במהלך ההיריון היא הדרך הטובה ביותר למנוע דלקת חניכיים. שימוש במברשת שיניים עם זיפים רכים וצחצוח עדין פעמיים ביום; זיפים רכים ותנועות צחצוח עדינות מונעים לחץ מופרז על החניכיים העלול להוביל לדימום. צחצוח אגרסיבי מדי עלול להחמיר את הדלקת. יש לצחצח עם משחת שיניים המכילה פלואוריד כגון משחת השיניים של מרידול המנטרלת לאורך זמן את רובד החיידקים המצטבר על השן. חשוב גם להקפיד להשתמש במי-פה ולנקות בין השיניים עם חוט דנטלי פעם ביום.
במהלך ההיריון חשוב לבקר באופן סדיר אצל רופא השיניים כדי שיעקוב אחר מצב החניכיים לזיהוי אפשרי של דלקת חניכיים וייעץ לך כיצד לצמצם את הדימום למינימום. אם את מבחינה בכמות גדולה של דם על מברשת השיניים או כאשר את יורקת, התקשרי לרופא השיניים וספרי לו. הוא או היא יקבעו לך תור לביקורת כדי לשלול בעיות חמורות יותר.
המעיטי בצריכת מזונות מתוקים וכאלה הנדבקים לשיניים, כלומר ממתקים, משקאות קלים, מיצים וקינוחים. הקפידי לצרוך מספיק ויטמין C וסידן, שניהם מרכיבים תזונתיים הממלאים תפקיד חשוב בבריאות השיניים והחניכיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה