יום רביעי, 1 בפברואר 2017

הדסה הר הצופים, הדסה ביות אישי מלא, מה זה ביות מלא, מלונית מתנה, הדסה כשרות hadassahyoldot

לפני לידה? מתלבטת איפה ללדת? ביות מלא או חלקי? איך בהדסה הר הצופים? איפה מקבלים לילה נוסף במלונית מתנה? בדקתי לכן, חזרתי עם תשובות שאותי סיפקו.
גם אותי השאלות מעסיקות לפני הלידה ואלו לא שאלות שעולות רק ללידה ראשונה, אלא דווקא למי שכבר חוותה לידה!
כשילדתי לפני כארבע שנים, הלכתי לסיורי לידה בכמה בתי חולים שהתלבטתי ביניהם. בחרתי בבי"ח שענה לי על כל הצרכים דאז. אבל היום, במבט לאחור, לא הייתי הולכת לבי"ח ההוא אחרי הסיור שעשיתי השבוע בהדסה הר הצופים. לפעמים להכיר אופציות נוספות, משכלל לנו את הדרך להשיג טוב יותר לנו ולתינוק.
אז ממה התרשמתי בסיור ולכבוד מה הוזמנתי?
הדסה הר הצופים משיקים "ביות אישי מלא"  שפירושו - להיות צמודה לתינוק מרגע הלידה ועד השחרור הביתה! ולמה זה טוב?
ראשית, במחקרים שנעשו ופורסמו השבוע, תינוקות שהיו בביות מלא-צמודים לאמא מרגע הלידה ולא במסלול תינוקייה בוכים פחות ורגועים יותר!
שנית, את הבדיקות הראשונות ואת הטיפול כולו, עובר התינוק בחדרה של האם, כשהיא מעורבת בכל התהליך. למי שראתה סרטונים ביוטיוב איך נראות הבדיקות הראשונות של התינוקות בתינוקיה ומבינה כמה זה לא נראה אימהי וחמים מבינה כמה חשוב שדברים כאלו יעשו לידה. בחדרי ביות אישי מלא של הדסה הר הצופים בכל חדר רק שתי יולדות, לכל אחת שידת החתלה, מקום לרחיצת תינוק, ואפילו משקל מתוק לשקילת התינוק!


ומה אם את מתחרטת ורוצה לעבור לביות חלקי? פגשתי צוות אחיות קשובות ומקבלות כל בקשה באהבה, ועל כן, בהר הצופים אין בעיה לעבור לחדר של ביות חלקי. דברים כאלו קורים בקרב יולדות והם רגילות בכך. סך הכל אף אחת לא יודעת באמת איך היא תרגיש אחרי הלידה.
נקודה שניה וחשובה - זה אוכל!! כן כן הארוחות! בהדסה הר הצופים יש שפית מיוחדת בשם עמית זיו, שדואגת למזון בריא מגוון וטעים. איך אני יודעת? כי נתנו לנו לטעום...תקשיבו, טעים ללא ספק! תתרשמו מהתמונות. מיותר לציין שהמזון בכשרות גבוהה ומהודרת, גם הבשרים!


ידעתן שיולדות בהדסה מקבלות שהות חינם במתנה במלון היולדות בטלזסטון או בהדסה בייבי?
יש גם שירות חדש ומהפכני ממש, אם את מגיעה במונית ספיישל ללידה מאזור מגורייך (לאו דווקא ירושלים) ויולדת בהדסה הר הצופים, את מקבלת החזר על המונית הלוך וחזור מטעם בית החולים בהגשת החשבונית!
 ואם זה לא מספיק לכן, כבר תקופה שקיים שירות " ליווי VIP לכל יולדת"
הגעת לבית החולים? מי שמעוניינת, תצורף אליה מלווה אישית, אשר יד ביד עם האם, (החל מהירידה מהמונית או מהרכב כשהבעל הולך לחנות) עוברת את כל התחנות עד לחדר הלידה- מחניה חינם המוצעת למלווה, ועד לשחרור הביתה או אל בית המלון הדסה בייבי, או לבית ההבראה ליולדות בטלז סטון.
לא כולן מגיעות עם מלווה/בעל מכל מיני נסיבות, בעל שנשאר עם הילדים בבית, או מלווה שמגיעה מרחוק, ולא נעים להיות לבד בכל הפרוצדורה כך שנחמד שיש מלווה מטעם בית החולים.


ומה באשר למקצועיות בית החולים? עליה בכלל אין ספק, בית החולים מלווה אלפי לידות בשנה, מה עוד שבבית החולים נמצא פרופסור שמחה יגל, הידוע כמומחה לילודה וכבין הבודדים בעולם שעושה ניתוחים בעובר בעודו ברחם האם! הר הצופים גם מחזיקה בפגיה בין הטובות בארץ. שלא נצטרך, כמובן.

ובדקתי עוד: בית החולים מותאם וערוך ליולדת הדתית והחרדית מבחינת שבת - החל מהפרטים הקטנים כמו ערכות הדלקת נרות, יין וחלות,  מתקני מים חמים לשבת ועד למנגנונים של שעוני שבת, עירוב מהודר, מקומות לינה למלווים ועוד.

עוד הטבות בהדסה: החזר מלא על קורס הכנה ללידה, מתוך רשימת קורסי הכנה מוכרים שלא במסגרת בית החולים או במסגרת בית החולים. (יש לוודא לפני).

במבט לאחור, לא אשכח, כשילדתי את בני הבכור בארבע לפנות בוקר, לקחו אותו ממני לבדיקות, ולא ראיתי אותו עד שלוש אחר הצהריים למחרת! וזאת למה? בית החולים היה עמוס, האחות אסרה עלי לקום ללא מלווה מהמיטה, ולא היה מי שיביא לי את התינוק! ההרגשה של התחלה הכי גרועה בעולם! מה גם האוכל היה עצוב ולא מושך, לא הסכימו למלווה (בעלי) להישאר שבת איתי, לא היה מושג של "יחס אישי" -לא קיבלתי הדרכה בכלום! הרגשה נוראית של חוסר אונים!
פה, בהדסה, כשראיתי את האחיות, כ"כ נעימות, קשובות, מקבלות כל בקשה של יולדת בטבעיות, היחס האוהב של השפית לאוכל וליולדות שהיא מאכילה, ואפילו הפרופסור כ"כ אנושי נחמד ולא מתנשא!  הדסה הר הצופים פשוט עולם אחר!! מה גם שממוקם בקמפוס על גבעה גבוהה ונותן אווירה טובה ופסטורלית.

אז שתהייה לכן לידה קלה, בידיים מלאות, בבריאות אייתנה ועם הצוות הטוב ביותר!

תגובה 1:

  1. טוב אין ספק שעשית להם כאן יחסי ציבור מעולים אבל,מניסיוני לא תמיד הסיורים תואמים למציאות.
    אני ילדתי שם לפני פחות משנה. למרות שזה לא החה המקום שתכננתי ללדת בו אבל ככה השם רצה.
    בחדרי הלידה באמת היה צוות מעולה ורוב המיילדות מקסימות אני אומרת מיילדות כי הייתי שם שלושה ימים עד שילדתי אז נכחתי בכל המשמרות. בסופו של דבר נאלצתי ללדת בניתוח חירום.
    נתחיל בזה שמאז הניתוח לא הגיע אליי אף רופא לא לבדיקה לא להסבר לא להדרכה ולא היה לי מושג בכלום זו הלידה הראשונה שלי
    שנית בחדר ששמו אותי היינו 3 והצפיפות הייתה נוראה
    שלישית היה חום נוראי וכשדיברנו אמרו לנו שעוד לא מעודכן להם במערכת שקיץ ולכן אין מזגנים אבל הם עובדים על זה מיותר לציין שעד שהלכתי לבית עדיין לא היה קירור והם בעצתם תפתחו חלון , עצה לא רלוונטית ביחס לדבורים ולמזיקים שנכנסו כשניסינו לעשות זאת מה שלא נחשב לתנאים בשביל תינוקת בת יומה.
    בקיצור הייתי אמורה להישאר לפחות חמישה ימים אחרי הניתוח וברחתי אחרי שלושה ימים כי פשוט לא היה עם מי לדבר ולמי לפנות.
    שלא לדבר על זה שחוץ מלדחוף לי אנטיביוטיקה וכל מיני תרופות אף אחד לא בא לדבר ולהדריך אותי
    לכן תחשבו פעמיים לפני שאתן הולכות לשם. ובכלל תתאמו ציפיות.
    לידה קלה כתרנגולת לבנה לכל ההריוניות...

    השבמחק