יום שלישי, 1 בנובמבר 2016

מעודדים קריאה בגילאי היסודי - ספריית פיג'מה pjisrael.org

במסגרת תכנית ספריית פיג'מה ילדי כיתות א' וב' יקבלו במתנה ספרי ילדים לעידוד קריאה של ספרות איכותית.

תלמידי כיתות א'-ב' מ-600 בתי ספר יסודיים ברחבי הארץ יקבלו במהלך שנת הלימודים הקרובה ארבעה ספרי ילדים איכותיים במתנה, שי לביתם ולספרייה המשפחתית. הספרים יוענקו לילדים במסגרת הרחבת תכנית ספריית פיג'מה, הפועלת בגני הילדים, וזאת כחלק מהפעילות לעידוד קריאה של ספרות איכותית בגילאים הצעירים. 

 הספרון הראשון שיוענק לילדי כיתות א' "ענונת" מאת טום ליכטנהלד (הוצאת אריה ניר)

הספר מספר על עננת קטנה הרוצה לעשות דברים גדולים וחשובים ויוצאת למסע בו היא מגלה כיצד גם יצור קטן יכול לחולל שינוי גדול. לילדי כיתות ב' יוענק הספר "הינשוף שראה הפוך" שכתב יוסי גודארד (הוצאת הקיבוץ המאוחד), סיפור על זוויות ראייה שונות, על קבלת האחר ועל העושר שבמילים. בין הספרים שיוענקו במהלך השנה יכללו גם "האגדות שלנו" ו"מלכה בירושלים" (רשימת הספרים המלאה באתר ספריית פיג'מה).
ספריית פיג'מה, פרי שיתוף פעולה של משרד החינוך וקרן גרינספון ישראל, שואפת להנחיל לילדים צעירים את אהבת הקריאה והספרים ומזמנת להורים ולמחנכים הזדמנות לשוחח עם הילדים על ערכי מורשת יהודית-ישראלית אשר משתקפים בספרים. בתכנית ישתתפו השנה כמחצית מהתלמידים בכיתות א'-ב' דוברי העברית והכוונה להרחיבה ולכלול בה, החל משנה"ל הבאה, את כל תלמידי כיתות א'-ב' דוברי העברית בישראל

אתי סאסי מנהלת האגף לחינוך יסודי במשרד החינוך מדגישה כי מחקרים עדכניים בתחום רכישת השפה הכתובה מעלים כי האזנה לקריאה בקול היא מרכיב משמעותי בקידום הידע על השפה. לדבריה, "חווית ההאזנה לקריאה של מבוגר משמעותי, הורה או מורה, יוצרת תהליך למידה טבעי המשפיע ומרחיב את אוצר המילים, את ידע העולם ואת עולם החוויות של הילד. בעזרת התכנית נוצרת הזדמנות נוספת להרחבת חווית ההאזנה לספרות איכותית. אנחנו שמחים על האפשרות  להעניק לילדינו כבר מהגיל הצעיר, ובשלב בהם נבנים יסודות הקריאה והכתיבה,
 מפגש עם ספרי קריאה נבחרים, מתוך כוונה לחבב על הילדים כבר מהגיל הצעיר את אהבת הספר והקריאה".
 יצויין שכבר היום משתתפים בספריית פיג'מה 250,000 ילדי גן ברחבי הארץ, כאשר במהלך שבע שנות הפעילות הוענקו למעלה מ-10 מיליון ספרים לילדי הגנים בישראל דוברי עברית וערבית.

 "הרחבת התכנית היא הוכחה נוספת לחשיבות שמשרד החינוך רואה בהקניית הרגלי קריאה לא רק בין כותלי הכיתה אלא גם במסגרת המשפחתית ואנחנו גאים להיות שותפים במשימה זו" אומרת גלינה פרומן, מנכ"לית קרן גרינספון ישראל ומנהלת תכניות ספריית פיג'מה "אנחנו מקווים שהרחבת התכנית תעודד הורים להמשיך ולקרוא עם ילדיהם גם כאשר הילדים הופכים לקוראים עצמאיים, בשלב בו לעיתים נוצר פער בין הבנת הנקרא של הילד לבין הבנתו את העולם ואוצר המילים שלו. יש חשיבות רבה בפרט בשלב זה להמשך הקריאה המשותפת של הורים וילדים, ושיחה משמעותית שהספרים מזמנים על ערכים ומורשת " אומרת פרומן.

 מעונינת שהכיתה שלך תשתתפף בפרוייטק ?כנסי לאתר ,קראי את הפרטים וצרי קשר!

  קישור לפרוייקט http://www.pjisrael.org/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה