יום שני, 28 בנובמבר 2016

ספר חדש על המדפים- "המדריך הישראלי להנקה" מבית עם עובד, am-oved

ספר חדש חדש יצא כרגע על המדפים, ספר שהוא בעצם מדריך בשם "המדריך הישראלי להנקה"
מאת שלי גת, עינת טלמון , ורד לב
 בהוצאת "עם עובד"
אישה, שלא חוותה כישלון או קושי בהנקה לא תבין בשביל מה צריך ספר כזה.
אבל חובה, לכל אישה לפני לידה החושבת להניק, להחזיק מדריך שכזה בבית.
מי שלא התנסתה אולי עלולה לחשוב-מה זה הנקה?לחבר את הילד אליך-והוא יונק! על פניו אולי זה נראה כך, ויש יחידות שאכן באמת כך הולך להן. אבל חשוב לדעת ,לצבור ידע , ולהבין שזה לא תמיד פשוט כפי שזה נראה.
שמחתי שהגיע לידי המדריך על הנקה, כי באמת לא יצא עד כה לאור ספר על הנקה מפורט המדריך איך להניק, צורות שונות של הנקה, בעיות נפוצות אצל האם בהנקה, בעיות נפוצות אצל התינוק בהנקה.

בימים עברו, וגם כיום בקהילה אנחנו מוקפות נשים לפני לידה ואחרי לידה ובמגזר שלנו חשופים למיידע אודות גידול הוולד והנקה, אבל עדיין, גם במגזר הדתי והחרדי, אם זו היולדת הראשונה במשפחה, אם זו מישהי שמגיעה ממשפחה קטנה, או סתם כך תקופה שלא נחשפים ללידות והנקות, חסר ידע, וידע הוא כח , ואחרי לידה ועם המון רצון להניק- זקוקים לידע הזה!

אז מה במדריך?
 על חשיבות ההנקה ותכונות החלב, תמונות צבעוניות של חלב אם בצבעים שונים -כך תוכלי להרגע שצבע החלב שלך תקין, הכנה להנקה לפני הלידה, תנוחות שונות בהנקה, בעיות נפוצות בהנקה ושיטות לפיתורנם, איך לשאוב חלב במשאבת חלב בצורה יעילה ועוד.

לאורך הספר סיפורים אישיים של נשים שהניקו חוו קשיים וכיצד צלחו אותם.

לגבי התמונות בספר- כספר על הנקה חלק מהתמונות אינם צנועות . כאשר לכל משפחה הפתרונות שלה. יש משפחות בהן הספר נמצא רק בחדרה של האם או באזור בו אין לילדים ואף לבעל נגישות אליהם.יש אפשרות להדביק טפט /מדבקה על חלק מהתמונות. (אין תמונות מדי רבות בספר ) כל משפחה תעשה לפי שיקולה אם להכניס ואיך את הספר לביתה וכיצד להתמודד עם התמונות שאינם מתאימות.

יש לציין שלמחברות, שעובדות עם כל המגזרים היה חשוב להתייחס לצרכים של כל הנשים בחברה הישראלית ,והספר מביא בחשבון את צרכיה של האישה הדתית-חרדית ומתייחס בכבוד וברגישות בנושאים כמו שאיבת חלב בשבת ,הנקה בצום ועוד. מרגישים את הרגישות בין השורות ואת הכבוד להלכה בין המילים.

על המחברות-

שלי גת- יועצת הנקה מוסמכת, מנהלת מרפאת הנקה "שלי גת בית להנקה". ומיעצת לחברות שמפתחות אביזרי עזר בהנקה.
עינת טלמון- מדריכת הנקה וכותבת מאמרים בתחום.
ורד לב- יועצת הנקה מוסמכת, ונטורפתית.
 הספר מעולה לקריאה לפני לידה, מספק המון מיידע , מתנה מומלצת ליולדת!


המדריך הישראלי להנקה
ניתן להשיג בחנויות הספרים המובחרות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה