יום רביעי, 1 באפריל 2015

טיפים תזונתיים להתנהלות נכונה בחג הפסח passoverdiet

 
טיפים תזונתיים להתנהלות נכונה בחג הפסח  
מאת ענבל בלוג, התזונאית הראשית של רשת מועדוני הכושר גו אקטיב   
המצות, הפיצוחים, העוגיות, ארוחות החג. פסח הוא ללא ספק החג הקשה ביותר בשנה למי שמנסה לשמור על משקלו. והוא מגיע בדיוק בתקופה בה חוזרים לחשוב על הרזייה... אז נכון קל מאוד לומר נתחיל לאחר החג, אך חשוב להישאר במסגרת גם במהלך החג! 
נתוני השמנה בתקופת החג מראים עלייה במשקל של כ- 2.5 ק"ג, חג פסח נכלל ברשימת 10 מכות מצרים בקרב אנשים הנמצאים בתהליך של הרזיה!
אז מה עושים?
ראשית נכיר כמה קלוריות יש לנו במזונות החג:
סוג המזון
קלוריות
מצה רגילה
150 קלוריות
מצה קלה
90 קלוריות
לחמניית פסח
200 קלוריות
ממרח שוקולד בכמות שתכסה מצה
300 קלוריות
ביצה
80 קלוריות
תפוח אדמה בינוני
100 קלוריות
כף כבד קצוץ
70 קלוריות לפחות
קניידלך קטן
70 קלוריות לאחד קטן
גפילטעפיש
100-150 קלוריות
כפית חרוסת
40-50 קלוריות
דג
בממוצע 300 קלוריות למנה
כף חזרת
15 קלוריות
כוס יין אדום יבש
120-150 קלוריות
כוס יין תירוש
130 קלוריות
עוגיית קוקוס
80-150 קלוריות
עוגיית בוטנים
100-150 קלוריות
עוגיית קוקוס גדולה
200 קלוריות
 
להלן מספר טיפים שיעזרו לכם לעבור את החג בקלות ובהנאה:
1.    הגדירו את החג כתקופה שבה אתם שומרים על המשקל זאת על מנת לעבור את החג ביותר הנאה ופחות ייסורי מצפון. ברגע שתסירו את הנטל הפסיכולוגי של ההרזיה, לא תרגישו ב"עונש" ובכך תנטרלו את הצורך לפצות את עצמכם על החסר בהמשך. גם להימנע מעליה במשקל זה אתגר לא קטן, אך קל יותר ליישום.
2.     בצעו רישום אכילה בימי החג, דבר זה יביא לתודעתכם כל נשנוש או חטיף שאכלתם ובכך יגרום לכם לשלוט על כמות האוכל הנצרכת במהלך היום.
3.     להכיר את עצמכם-  נסו לרשום את המזונות אשר קשה לכם לעמוד בפניהם, כגון: קניידלך, חרוסת, מצות עם שוקולד, עוגיות בוטנים או קוקוס, יין אדום, מיץ ענבים, אגוזים. תיהנו מהם בארוחת ערב החג אך במהלך החג מצאו להם תחליפים. לדוגמא: במקום מצה עם שוקולד מצה קלה עם טחינה גולמית מסומסום מלא וסילאן, העדיפו אגוזים טבעיים על פני פיצוחים.
4.     תזמון הארוחות - מומלץ להימנע מדילוג על ארוחות וזאת למרות ארוחת הסדר עתירת הקלוריות. דילוג על ארוחות יכול להוות מכשול מאחר והגוף ידרוש את האנרגיה שמנעתם ממנו ויגרום לכם להיות מאוד רעבים ולצרוך יותר מדי קלוריות במהלך הארוחה עצמה. לא להגיע מורעבים לארוחת הסדר.
5.     במהלך ארוחות החג נצלו את ההזדמנות לנהל שיחות עם הסובבים, זה ירחיק אתכם מההתעסקות עם האוכל, כך גם תוכלו להאט את קצב האכילה ולחוש שובע.  זכרו! תחושת השובע מורגשת לאחר כ- 20 דקות, בין אם אכלנו מעט או הרבה.
6.     מזג האוויר משתפר, השמש מחייכת ומחשיך מאוחר יותר, נצלו זאת לצעידות וטיולים רגליים במהלך חול המועד.
7.המעיטו בנישנוש מצות והכינו סלטים גדולים ומגוונים מירקות העונה!
בברכת פסח כשר, שמח, ולא משמין! 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה