יום חמישי, 5 ביוני 2014

הפרעות קשב וריכוז ADAD

היי לכן. היום אני מארחת באתר שלי את שימרית.
שימרית יסדה אתר שנקרא - adhdshop-מדובר בחנות שנולדה מאהבה לאנשים המתמודדים עם הקשב והריכוז. במטרה להפוך את העולם לנעים יותר עבור ילדים, בני נוער ומבוגרים המתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז adhd. אספו במיוחד מגוון גדול של מוצרים היכולים לסייע באופנים שונים. 
לכניסה לחנות :  http://adhdshop.co.il/
איך החנות נולדה?שימרית כאן כדי לספר לכם :
נעים מאוד, אני שמרית. אמא של שקד
(בן 12) וניב (בן 9). שניהם עם ADHD. במקצועי אני נטורופתית, מטפלת במגע ומורה ליוגה. תתפלאו לגלות שהמקצוע שלי לא הקל על הדרך שעברתי בחיי ההורות במשפחה עם הפרעת קשב ואולי אפילו הקשה עליה.
כששקד, בני הבכור היה בגן לפני כיתה א', בהיותו יליד דצמבר עלתה השאלה האם להעלות אותו או להשאיר לעוד שנה בגן. תחושת בטן חזקה אמרה לי להשאיר, לתת לו עוד שנה לשחק בארגז החול, וכך עשיתי. שנה אחר כך כשעלה לכיתה א התחיל הקושי הגדול. כבר אחרי שבועיים בכיתה א' שמעתי את המחנכת שלו אומרת לי "חבל, יש לו כל כך הרבה פוטנציאל" חייכתי ואמרתי לה שיש לי תחושה שזו לא הפעם האחרונה שאני שומעת את זה…
במשך כחודשיים בכיתה א הילד חזר בכל יום עם הערה במחברת הקשר ממורה אחרת. הוא הפך מהר מאוד לליצן של הכיתה ופיתח תסכול גדול מאוד, הלימודים היו מתסכלים, החברים החלו להתרחק והקושי עטף מכל עבר. הוא התדרדר במדרון כמו מכונית שדוהרת במהירות מטורפת לעבר התהום. היה ברור לי שצריך לעזור לו אבל לא ממש ידעתי איך. עמוק בפנים ידעתי עוד בשנותיו בגן שיש לו הפרעת קשב אבל ההכרה הגיעה אלי כמו הבזק הארה פתאומי. אף אחד מאנשי הצוות בבית הספר לא אמר לי דבר או כיוון, זה היה פשוט ברור לי: זה מה שזה. ולפני שאבחנו אפילו, שיתפתי את שקד במחשבותי, תיארתי לו מה זה בעצם הפרעת קשב ושאני חושבת שזה מה שיש לו.
אני זוכרת את השיחה הזו איתו כאילו היתה אתמול. נסענו במכונית חזרה מבית הספר הביתה, הוא בדמעות של תסכול מעוד יום של שגרה ואני מספרת לו על מה זה בעצם הפרעת קשב ועל כך שיש פתרון. תרופתי. (כן, כן. היה לי קשה מאוד להגיע להחלטה הזו – קשה כפליים מכל אחד אחר, בהיותי נטורופתית, וחסידה אמיתית של דרך הטבע – לעולם לא תדעו כמה התייסרתי עד ההבנה שזו הדרך שלנו) התייבשו הדמעות והוא הביט בי בעיניים גדולות ומלאות תקווה ושאל: "אימא, זה עובד מיד?" "כן" עניתי לו. באותו היום קבעתי תור לאבחון.
כשהנוירולוג שאל אותי אם לעוד מישהו במשפחה יש הפרעת קשב עניתי שאני חושבת שלאימא שלי אין. חוץ ממנה, לכולם! מהיום הראשון ששקד קיבל קונצרטה חיינו השתנו מהקצה אל הקצה (למזלו ולמזלנו כי לא על כל אחד זה משפיע לטובה). הוא ילד מבריק, חכם, מצחיק ואהוב על כולם.
עם הצעיר שלי, ניב הסיפור אחר. הוא ילד אחר, שקט, סגור, חכם, סקרן, הכל מעניין אותו והכל בשקט, לבד. חוקר. עמוק בעולמו שלו. איתו זכיתי להכיר אנשי מקצוע מגוונים, מעניינים, מכל הסוגים ומכל המינים. אני מרגישה כמו מלקטת פרורי מידע, רעיונות, כיוונים חדשים. נוסעת איתו בכל הארץ למיטב המטפלים. ורואים תוצאות, והסיפוק גדול, והילד חווה את האהבה והתמיכה לכל אורך הדרך, ונפתח ופורח.
מצאתי את עצמי אוספת ומעבירה מידע לעולם, למשפחה, לצוות בית הספר, למורות, כל הזמן, פה מעבירה להן ספר, פה שולחת סרט… מה שאפשר. לאט לאט גיליתי שאני שקועה כולי בעשיה הזו של לטפל ב ADHD של משפחתי. כמו הורים רבים לילדים עם קשיים כאלה ואחרים התמסרתי כולי לטיפול ולמציאת פתרונות וליקטתי במרץ. אוספת עזרה לילדיי.
בדרכי פגשתי באנשי מקצוע מדהימים שרבים מהם עברו את דרך החתחתים הזו בעצמם כהורים. רעיונות שקיבלתי מהם על אביזרי עזר שונים הקלו עלינו מאוד. סיפרו לי טיפים שונים, לפתרון בעיות יומיומיות שמסרבלות ומקשות. אז חשבתי לעצמי, למה כל הורה צריך ללקט בעצמו פירורי רעיונות מכאן ומשם? אם רק היה מקום כזה שירכז… ושגם יהיה אפשרי למצוא בו את כל האביזרים הטיפוליים… וכך התחלתי להתגבש עם הרעיון להקים את החנות הזו. ממילא אני מלקטת… מקווה לחסוך לכם מעט מהטרחה של איסוף פירורי מידע מפה ומשם ושהחנות תתן לכן שפע של רעיונות ופתרונות ותהפוך את חיי המשפחה שלכם לפשוטים ונעימים יותר.
שלכם באהבה ובמסירות,
שמרית.
לאתר של שימרים ופרטים נוספים-   http://adhdshop.co.il/
מעונינים לשמוע עוד פרטים? מוזמנים לעשות לייק בפייסבוק https://www.facebook.com/Adhdshop


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה